„Nabízeli nám různé možnosti, jak tuto událost ozvláštnit. Vážím si všech nabídek, ale nechceme zprovoznění Blanky spojovat s ničím podobným, byl by to výsměch Pražanům,“ řekl náměstek primátorky Petr Dolínek z ČSSD.
Přesný čas otevření zatím není znám. Problematický tunel stál 37 miliard, včetně napojení na Strahovský tunel 43 miliard korun.
Filharmonici si v Blance nezahrají. Praha odpískala koncert v tunelu |
Technici nyní dokončují komplexní dopravní a bezpečnostní zkoušky. „V uplynulých dnech jsme úspěšně absolvovali mimo jiné zkoušky s dýmovnicemi, které měly ukázat, jak funguje odvádění kouře z technických chodeb,“ řekl Dolínek.
V příštím týdnu svolá magistrát pracovní skupinu, na které bude jednat se všemi dotčenými městskými částmi.
„Chceme zjistit, zda jsou jejich připomínky vypořádány, a že už nemají žádné požadavky,“ uvedl. Město se pak sejde ještě se zástupci radnic od Prahy 1 až po Prahu 22. „Schůzka se uskuteční kvůli návazným dopravním opatřením a objízdným trasám v případě uzavření tunelu,“ řekl náměstek.
„Na následném jednání s Technickou správou komunikací a městskou policií potvrdíme termín otevření a doladíme poslední detaily,“ doplnil. Podle informací se v týdnu před zprovozněním Blanky uskuteční v tunelu velké cvičení hasičů, záchranářů a policistů.
Šestikilometrový tunelový komplex, který je součástí městského okruhu, měl původně řidičům sloužit už v roce 2011. Vedení města ale otevření několikrát odsunulo. Stavbu, jejíž základní kámen pokládal někdejší primátor Pavel Bém (ODS), od začátku provází řada problémů - od soudních pří, přes prodražování, až po propady půdy.
Kritici z řad radnic, opozice i koaliční Strana zelených tvrdí, že Blanka dopravě ve městě neuleví. Poukazují na to, že neexistuje plán návazných dopravních opatření, zejména na výjezdech z tunelu. Městský okruh prozatím končí výjezdem z Blanky v Troji a jeho pokračování je v nedohlednu. Nikdo také přesně neví, co zprovoznění Blanky s dopravou v Praze udělá, magistrát podle dostupných informací nemá žádné odborné studie.