Lidovky.cz

Nové modely i očekávání. Škoda chce znásobit zisky v Indii, plánuje prodej 100 tisíc vozů ročně

Ekonomika

  12:44aktualizováno  12:53
Mladá Boleslav - Škoda Auto plánuje, že bude v roce 2025 prodávat v Indii 100.000 vozů ročně, což je devětkrát tolik,než prodala loni. Pomoci jí k tomu mají modely na koncernové podvozkové platformě vyvinuté speciálně pro místní trh. Prvním z nich je nové SUV Kushaq, které dnes Škoda ve světové premiéře představila. Uvedl to ředitel pro značku Škoda v Indii Zac Hollis.

Kushaq je první sériový model projektu India 2.0, za který je Škoda Auto zodpovědná za celý koncern. Při projektu s investičními náklady kolem jedné miliardy eur chce Škoda v Indii uvést čtyři vozy pod svou značkou a značkou Volkswagen. Vždy půjde o jedno kompaktní SUV a jeden liftback ve stejné třídě. Cílem je zvýšení podílu koncernu na velkém indickém trhu do pěti let na pět procent.

U nových vozů Škoda plánuje využití až 95 procent lokálních dílů. Vyrábět je bude na nové lince ve svém závodě v Púně. Technický vývoj zajišťuje z velké části Technologické centrum v Púně, které bylo otevřeno v lednu 2019.

Příjem objednávek Škody Kushaq v Indii začne v červnu a první vozy k zákazníkům dorazí v červenci. Kushaq je středně velké SUV o délce 4225 milimetru. Bude se vyrábět se dvěma přeplňovanými benzinovými motory o objemu 1,0 a 1,5 litru s výkonem 115 respektive 150 koní ve spojení s manuální nebo automatickou převodovkou. V interiéru zřejmě vůz zaujme dvouramenným volantem, odvětrávanými sedačkami nebo displejem o velikosti 25 palců. 

Škoda Auto představila skici ukazující, jak by mohla vypadat Škoda 1203 podle...
Škoda Auto představila skici ukazující, jak by mohla vypadat Škoda 1203 podle...

Pojmenováním Kushaq Škoda pokračuje v názvosloví tří předchůdců. Všechna SUV Škody začínají na K a končí na Q. Kushaq se zařadí vedle SUV modelů Kodiaq, Karoq a Kamiq. Název pochází ze staroindického jazyka sanskrt a označuje krále nebo vládce. 

Škoda představila v Indii nový model, který nese jméno Kushaq.

Škoda v současnosti zákazníkům nabízí devět modelových řad. Vedle trojice SUV je to Fabia, Rapid, Scala, Octavia, Superb a Enyaq iV. Vedle České republiky a Indie své vozy vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery.

Automobilce klesl v loňském roce provozní zisk o 54,4 procenta na 765 milionů eur (20 miliard Kč). K poklesu přispěly nižší objem prodeje kvůli pandemii nemoci covid-19, vývoj směnných kurzů a mimořádné výdaje spojené s emisemi. Tržby Škody klesly o 13,8 procenta na 17,1 miliardy eur (447,8 miliardy Kč).

Svým zákazníkům po celém světě dodala Škoda loni 1,004.800 vozů, což je o 19,1 procenta méně než v roce 2019. V Indii loni prodej značky klesl o 28 procent na 10.900 vozů.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.