Film by dostával třetinu z výnosů z dočasně obnoveného vysílání reklam na České televize. To by měla umožnit takzvaná Diginovela: „Už v červenci se o ní bude jednat na vládě. V rámci řešení digitalizace vysílání by bylo České televizi příští rok umožněno vysílat určitý objem reklamy. Výnosy by byly ze dvou třetin určeny pro Český telekomunikační úřad na podporu digitalizace, zbytek by byl využit pro kinematografii, “ řekl Mathé. Podle dosud platných norem by ČT neměla reklamy od příštího roku vysílat vůbec.
Schůzka politiků se zástupci filmařské obce se konala ve čtvrtek večer v rámci karlovarského filmového festivalu. Organizátoři přehlídky chtěli touto schůzkou navázat na loňská jednání.
Výsledkem loňské schůzky byla stomilionová dotace ze státního rozpočtu do Státního fondu ČR na podporu a rozvoj kinematografie. Situace českého filmu se tím výrazně zlepšila, všichni se ale shodli na tom, že přímá dotace není ideální. Tentokrát zúčastnění hledali podle svých slov „systémovější cestu“.
Jednání v hotelu Pupp se zúčastnil premiér Mirek Topolánek, místopředseda Poslanecké sněmovny Lubomír Zaorálek, ministr kultury Václav Jehlička a ministryně Džamila Stehlíková. Do fondu na podporu kinematografie by tak mohlo putovat asi 140-150 milionů korun. To je až o padesát milionů víc než letos z nesystémové dotace. Řešení financování přes takzvanou Diginovelu by mohlo začít fungovat od roku 2008 a platit by mohlo až do doby přechodu na digitální vysílání.
Další podrobnosti o reklamě v České televizi si přečtěte v dnešním vydání deníku |