V elektrifikovaném hudebním klapotu Kazet lze zaslechnou nejen elementární rytmický podklad, který přehlušují zkreslené kytarové riffy a doplňují "nekomplikované" klávesové melodie, ale také temný zvuk s nejasným poselstvím. A texty? Pro Kazety jsou typické heslovité slogany s dadaistickým nádechem, které občas střídají delší postromantické příběhy. Ryze české texty jsou kolektivním dílem celé kapely.
Start příprav samotného alba se datuje ke konci roku 2008, kdy se Kazety seznamují s berlínským producentem a hudebníkem Jayrope. Ten, krom producentské spolupráce s umělci jako Arto Lindsay, Rechenzentrum nebo Atari Teenager Riot, tvoří druhou polovinu hip-hopového projektu Prinzenallee. Mimo jiné také produkoval úspěšnou desku Fonók české kapely Dva.
Zvuk nového alba vznikal v téměř opuštěné podještědské osadě uprostřed lesů. Svoji atmosféru deska získala také díky několika dnům strávených v improvizovaném domácím studiu v Berlíně. Finální mix a mastering probíhal také v Berlíně, ve studiu někdejšího zvukaře Mute Records Marka Bihlera.
Kazety jsou:Hlavním mozkem kapely je David Doubek aka Ventolin, jemuž elektronická hudba učarovala koncem 90. let (program Modplug Tracker) a nepustila jej dodnes. Před osudovým projektem Kazety působil také v elektro-anologové skupině Undo. Mimo Kazet funguje se svým sólovým projektem Ventolin. Dalším a důležitým hybatelem Kazet je divadelnice a performerka Johana Švarcová. Její hudební cesta je lemována nejen dívčími kapelami Děvčátka a Audiofenky, ale také již zmíněnou elektro-analogovou skupinou Undo. Kromě Kazet se věnuje experimentálním rozhlasovým hrám (improvizační projekt Radio IVO), DJingu a aktivitám kolem projektu Mikinikill. Posledním z hudebního trojlístku je A schwarz. Tajemná duše v pozadí, konceptuální DJ (opět projekt Mikinikill), zabývající se vizuálním uměním, scénografií a animací. |