Lidovky.cz

Vyprodaný festival Česká taneční platforma dnes zahájí představení Tranzmutace

Kultura

  15:00
PRAHA - Festival Česká taneční platforma nabídne od 20. do 22. dubna v Praze to nejzajímavější z loňských projektů na poli současného tance a pohybového divadla. V soutěži se představí celkem devět inscenací nejvýraznějších choreografů vybraných odbornou dramaturgickou radou z 35 přihlášených děl.

Andrea Miltnerová & Jan Komárek: Tranzmutace foto: Reprofoto

Jsou jimi Andrea Miltnerová & Jan Komárek, Michal Záhora, Nadar Rosano, Miřenka Čechová, Tereza Ondrová & Peter Šavel, Jaro Viňarský, Věra Ondrašíková, Jiří Bartovanec a Viliam Dočolomanský. Festival zahájí představení Tranzmutace Andreji Miltnerové a Jana Komárka.

V pondělí 25. 4. budou rozdána ocenění v kategoriích Taneční inscenace roku, Tanečník/ Tanečnice roku, Cena za světelný design a Cena diváků. K tomu platforma letos přidala dvě novinky. Tou první je ocenění pro Manažera roku, které inicioval a zaštítil Jiří Opěla, jeden z průkopníků managementu nezávislého tanečního souboru, po léta pracující s Pavlem Šmokem.

Druhou novinkou je experiment Divácké poroty, která si díky evropskému projektu Be SpectACTive! vyzkoušela obdobu práce dramaturgické rady festivalu. Z jejich výběru vzešla tři díla – GOSSIP Lenky Vagnerové & Company, Entropy #224 Jiřího Bartovance a Tranzmutace Andrey Miltnerové a Jana Komárka. Všechna budou na platformě uvedena. Dvě ze tří se shodují s názorem dramaturgické rady. GOSSIP je kvůli disponibilitě tanečníků zařazen až na neděli 24. 4., což konvenuje s víkendem, kdy lze také v divadle PONEC sledovat přenosy z plzeňské akce Aerowaves Spring Forward.

Yvona Kreuzmannová, ředitelka Tance Praha, k výběru dodává: „Letos byla práce dramaturgické rady extrémně zajímavá a nejednou i kontroverzní, to k umění patří. Sama patřím k těm, co se snaží sledovat a podporovat umělce v dlouhodobém horizontu a klást na ně vyšší nároky. Platí to z mé strany i pro GOSSIP Lenky Vagnerové, jehož kvality, zvláště interpretační, dokážu plně ocenit, ale pro choreograficko-režijní směřování autorky v něm vidím slabší místa. Považuji proto za správné, že je dramaturgická rada s ohledem na kontext tvorby autorky nevybrala, ale i tak získalo podporu Divácké poroty a proto v hlavním programu figuruje.“

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.