Lidovky.cz

Susan Sarandonová v Cannes: V osmdesáti budu točit porno

Kultura

  6:00
CANNES - Oscarová americká herečka Susan Sarandonová se na letošním festivalu v Cannes postarala o rozruch už několikrát, naposledy když prohlásila, že filmový průmysl pro dospělé postrádá ženský pohled a ona mu ho ráda dodá. Sarandonová navštívila Cannes v rámci oslav pětadvacátého výročí od premiéry filmu Thelma a Louise, který v roce 1991 znamenal feministický obrat v žánrech road a „buddy“ movie a přinesl herečce i její kolegyni Geeně Davisové světovou slávu.

Susan Sarandonová na festivalu v Cannnes foto: Reuters

Za film Thelma a Louise byla Sarandonová (nar. 1946) podruhé v životě nominována na Oscara; sošku si odnesla až při páté nominaci, kterou získala v roce 1996 za film Mrtvý muž přichází.

Road movie Thelma a Louise natočil režisér Ridley Scott podle scénáře Callie Khouri v roce 1991 jako příběh o dvou ženách, které se v touze po alespoň krátkém úniku z všedního života vydají na víkendový výlet do hor. Když se Thelmu (Geena Davisová) pokusí náhodný známý na parkovišti znásilnit, Louise (Susan Sarandonová) ho zastřelí. Od té chvíle se jejich výlet promění v divokou jízdu na útěku před zákonem, v jehož spravedlnost ani jedna z nich nevěří. Ve své době byl film považován za svého druhu feministický manifest o novém pojetí svobody, rovnosti a vztazích mezi muži a ženami a jejich pojetí ve filmu.

“Když jsme ten film točili, netočili jsme ho jako feniministický film, ale jako „kamarádský“ film,“ řekla Sarandonová na festivalu v Cannes. Citoval ji deník Times.

Susan Sarandonová a Geena Davisová ve filmu Thelma a Louise
Susan Sarandonová a Geena Davisová ve filmu Thelma a Louise

Susan Sarandonová a Geena Davisová ve filmu Thelma a Louise

Na tiskové konferenci promluvila podle deníku The Guardian také o svém názoru na porno filmy. „Ve svých osmdesáti chci točit porno,“ prohlásila. Podle ní prý pornoprůmysl málo využívá ženský pohled na věc, a přitom by mu to prospělo. “Neviděla jsem toho tolik, abych věděla, kde jsou problémy. Většina pornografie je je brutální a nevypadá hezky z ženského pohledu. Takže jsem si říkala, že až nebudu chtít hrát, chci dělat tohle.“

O sexuální scény neměla Sarandonová ve své kariéře nouzi – například v romantické komedii Bill Durham, kde si zahrála s Kevinem Costnerem a svým budoucím manželem Timem Robbinsem, nebo v muzikálové parodii na béčkové horory The Rocky Horror Picture Show.

Když hovořila v Cannes, odhalila, že sváděla dlouhé boje, aby tyto scény udělala smysluplnější, když spolupracovala s mužskými režiséry. Vzpomínala například na upírský film Tonyho Scotta Hlad (The Hunger (1983), který je dodnes známý hlavně erotickými scénami mezi ní a francouzskou herečkou Catherine Deneuve (zahrál si v něm i David Bowie). „Byl to Tonyho první film a já jsem zasáhla do scénáře,“ řekla. „Zaprvé tam bylo napsáno, že moje postava je opilá, a já jsem řekla – Váženě? Musíš být opilý, abys šel do postele s Catherine Deneuve? Myslím, že ne. Nebylo by to lepší dobrovolně?“ Sarandonová dodala, že na podobných scénářích jí víc zajímají scény „před“ a „po“, než to, ce děje mezi tím. „Spousta lidí ví, co se děje mezi tím,“ řekla. „Ale co dělá sex opravdu zajímavým, je to, jak dojde k prvnímu doteku, prvnímu polibku..., takže v Hladu mi Tony dovolil přijít s nápadem s tričkem a s polibkem. To jsou momenty, které je třeba vidět.“

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.