Jak uvedl spoluautor instalace architekt Petr Kolář, nohy jsou spojujícím můstkem mezi olympijským domem v Riu, fan zónou v Quadriu a olympijským parkem, který bude na Lipně. Zda získá stovka párů Zátopkových pohyblivých torz podobnou oblibu, jako jeho cvičící autobus vystavený před čtyřmi lety na olympiádě v Londýně, se ukáže už za dva měsíce.
„Bylo to koncipované přímo pro Rio, je to taková guerillová akce, měla to být reakce na velkou tradici grafitti v Brazílii,“ řekl Černý. Předseda Českého olympijského výboru Jiří Kejval doplnil, že pro instalaci nohou požadovali povolení, některá z míst ale pořadatelé zamítli. Plastiky se nicméně v těchto dnech balí a nakládají do dopravních kontejnerů.
Zátopek pojí Černého s českou účastí na olympiádě stejně jako v roce 2012 František Kupka. Jeho obraz Amorfa - Dvoubarevná fuga byl motivem na dresech sportovců a Černý ji použil pro svůj tehdejší objekt. Letos bude oblečení českých sportovců zdobit kresba Zátopka.
Na olympiádě v Londýně v roce 2012 doplňoval prostředí českých olympioniků tradiční červený double decker, který Černý přetvořil v originální objekt. Autobus měl obrovské plechové paže, které v pravidelných intervalech těžké vozidlo zvedaly tak, jako kdyby dělalo kliky. Autobus při pohybu nahoru a dolů vydával zvuky, které mohou evokovat sportovní úsilí, ale i jiné fyzické aktivity.
Na okna autobusu se promítala reprodukce zmíněného díla Františka Kupky. Amorfa - Dvoubarevná fuga z roku 1912, která je jedním z prvních děl abstraktního malířství na světě, se pak s pohybem autobusu rozhýbala. Tři barvy na obraze užité Kupkou jsou shodné s barvami na české a britské vlajce, postupným přeléváním barev se tak symboly obou zemí spojovaly.
Autobus sklidil v Londýně úspěch. Vznik díla zaplatil krátce předtím, než vstoupil do vrcholné politiky, Andrej Babiš. Od něj pak dílo ČOV pro angažmá v Londýně pronajal. Později vlastník autobus umístil poblíž sídla své firmy Agrofert v Praze na Chodově.
Český olympijský výbor před londýnskými hrami od spolupráce s Černým neodradila ani starší zkušenost českého státu s jeho Entropou. Dílo odhalené na začátku českého předsednictví Evropské unii roku 2009 a pohrávající si se stereotypy spojenými s evropskými národy vedlo dokonce k několika oficiálním státním protestům. Mnoha lidem se ale naopak líbila.