„S nápadem natočit 360° klip přišel Jindřich Trapl z XLABu, s nímž již 15 let pracujeme na vizualizacích našich koncertů. No a jelikož jsme se právě chystali s VerTeDance a představením Korekce do velmi fotogenického Japonska, volba padla na Hikari, píseň Japonskem a japonštinou inspirovanou,“ vysvětluje kapelník Jindřich Pavliš.
A dodává: „Stali jsme se vlastně pokusnými králíky XLABu, jelikož jsme sbírali úplně první materiály a učili se, co kamera a 360° video vlastně umí a neumí. Vznikla jakási iluze rozšířené reality, tedy to, co si představujeme, že nás brzy čeká, až si všichni pořídíme ty ‚obyčejné brýle‘, co nám budou realitu doplňovat o užitečné informace, nebo třeba jen o zábavu tak, jak jsme to zkusili my v podobě létajících 3D objektů.“
Inspirace Japonskem ale není zdaleka jediná, která je na albu patrná. Clarinet Factory například využila folklorní prvky ve spolupráci se souborem Grunik a hráčkou na tzv. koncovku Annou Ficelovou, či tzv. field recordings, které má pro změnu na svědomí Joe Acheson z britských Hidden Orchestra. Hostem skupiny je i jazzový bubeník Dano Šoltis z Vertigo Quintetu, jenž dodává vybraným skladbám osobitou dynamiku.
Páteční koncert v Jazz Docku bude prvním samostatným pražským vystoupením Clarinet Factory po více než dvou letech. Jako host vystoupí bubeník Dan Šoltis a kmotrem alba se stane Jan P. Muchow, který byl pro Clarinet Factory při nahrávání Meadows jakýmsi poradcem a konzultantem.