Jako elpíčko v obalu s krásně čistou sněhobílou grafikou vydala značka Galén zatím poslední, osmou řadovou desku legendy českého folku a zároveň neúnavné hudební experimentátorky Dagmar Voňkové Hostina. Poprvé, jen jako CD, vyšla před dvěma lety a interpretka se na ní „zčásti vrací ke svému klasickému rukopisu, zčásti hraje tak, jak jsme ji dosud nikdy neslyšeli“, jak napsaly LN v dobové recenzi.
Přírodně poetické a zvukomalebné texty zde Voňková rozehrává jen sama za pomoci krystalicky čisté (byť často zmnožené) akustické kytary. Široké stylové spektrum, z něhož čerpá, zasahuje do tak rozdílných hájemství, jako je hudební minimalismus a téměř taneční polohy. Hostina je jedním z jejích nejlepších a také nejsdělnějších alb. Je dobře, že se objevilo ve staronovém formátu.
A totéž platí i pro titul Vše je jedním, živou nahrávku písničkářky Radůzy z divadla Archa, vydanou původně jako CD v roce 2007. Nyní vychází u Indies MG na vinylovém dvojalbu s pěti bonusy, které se na první vydání nevešly.
Tímto koncertním záznamem Radůza – jejíž důležitost pro českou hudební scénu po roce 2000 teprve docení historikové, až budou hodnotit domácí dívčí a dámské písničkářství „před Radůzou“ a „po ní“ –, tato zpěvačka, akordeonistka, kytaristka a klavíristka, především ale ucelená osobnost se skvělým autorským rukopisem shrnula svůj dosavadní repertoár. Dvojalbum je vlastně jakýmsi „the best of“ první fáze jejího tvůrčího období, ještě bez hraní s kapelou a tvorby dnešních tematicky uzavřených celků.