Boží mlýny…melou jistě.Skandál kolem zrušeného koncertu Drážďanské Staatskapelle se sólistkou Hélene Grimaud na festivalu Pražský podzim (byl skutečnou a jedinou příčinou jenom stav nástroje?) je toho důkazem.Proč? Na programu úvodního koncertu festivalu neváhal pan Špiroch zařadit skladbu Oldřicha Flosmana Michelangelův kámen pro violu a orchestr.Flosman patřil k nejtvrdším a cynickým normalizátorům hudebního života, což pocítili jak skladatelé tak interpreti. Jako ředitel Ochranného svazu autorského okrádal manipulacemi s tantiémy zastupované autory a ještě před Listopadem 1989 se dostal do trestního vyšetřování.Nepatřil jako skladatel k žádné tvůrčí špičce v české hudbě.Co měl tedy tento dramaturgický, v podstatě provokativní a drzý krok festivalu znamenat?
Vida, spravedlnost se v podobě zrušeného hostování Dresdner Staatskapelle ozvala.
Vida, spravedlnost se v podobě zrušeného hostování Dresdner Staatskapelle ozvala.