Lidovky.cz

Dopravní podnik prodá depa

Názory

  14:59
Ad LN 25. 8.: Amatérismus bez hranic
Pražský dopravní podnik se rozhodl zbavit se svých servisních center – vozoven. Údajně ročně ze současné miliardy ušetří 100 milionů korun, pokud budou vozovny mít jiného majitele a DPP mu bude zadávat své vozy do opravy. Jsem Pražanem a proto mi ušetřená suma imponuje. Avšak není to pouze zástěrka pro občany tohoto města, které je akcionářem Dopravních podniků? Není přitom již dnes je mezi zasvěcenými z DPP privilegována  „spřátelená“ firma, která v budoucnu objekty koupí a jejíž služby budou posléze naopak mnohem dražší, než za současného stavu? Šlo-li pod střechou DPP ve vozovnách o neziskovou údržbu a opravy vozidel, nebude nakonec generování zisku onou soukromou firmou pro DPP větší finanční zátěží než současný stav?
Nadto téměř každý převod majetku z v podstatě státní firmy je obvykle doprovázen cenovým podhodnocením předmětu prodeje. V tomto případě se navíc ještě přidružuje další pravděpodobný aspekt, proč má dojít k prodeji vozoven: pozemky pod vozovnami. Nový majitel jistě brzy prohlásí, že vozoven je příliš mnoho a nějaké zavře… A poté pozemky s velkým ziskem prodá. Některé vozovny jsou totiž umístěny na místech, která se mohou v budoucnu slibně komerčně rozvíjet (např. vozovna Hloubětín). Není tedy skutečný důvod, proč chce vedení DPP své vozovny někomu prodat, právě tento?
Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.