Proto je nepochopitelné, když teď vedení podniku ze svého plánu couvá a nabízí obcím, že pošty zachová, dostane-li na jejich provoz příspěvek z obecní pokladny. Jestli něco neslouží dobře, neměla by za to vyhazovat peníze ani Česká pošta. Pokud příslušné služby v daných obcích zastane pošta z vedlejší vesnice, není co řešit.
Vedení pošty však v této věci od počátku jedná, jako by se dopouštělo něčeho nekalého. Po zveřejnění první zprávy o rušení poboček přišlo trapné zapírání, pak se objevil konkrétní seznam. A teď další ústupky.
S takovým přístupem k řízení podniku není divu, že Česká pošta funguje špatně i ve velkých městech. Pošťáci se neobtěžují s donáškou doporučených dopisů a na doručení balíku můžete rovnou zapomenout. O otvírací době poboček ani nemluvě. Takže ano – snižovat náklady a zkvalitňovat služby. To by mělo být hlavní heslo České pošty.