Lidovky.cz

Ledničkovné

Názory

  7:25
Jako reklamní tah, který nic nestojí, je to geniální. Polostátní ČEZ a jeho dva partneři Datart a Euronics se přiživí na mediálním šrotovacím stroji a levně získají publicitu. A vyhrají všichni.
Příspěvek prý lidi povzbudí, aby nakupovali i zboží úspornější energetické třídy, které je dražší. Tedy s vyšší marží. ČEZ bude vypadat jako lidumil, který vrátí alespoň část zisku, možná si od toho slibuje, že lidé aspoň na chvíli zapomenou na každoroční zvyšování cen energií. I jako podpora poptávky může „bílé šrotovné“ fungovat.

Ukazuje ale zároveň na naprostou nesmyslnost sociálnědemokratického automobily šrotujícího návrhu. Proč stát podporuje automobilový průmysl, a ne výrobce praček a ledniček? Ekologické argumenty jsou u obojího stejné. A podpora domácího průmyslu, kterou se zaklíná opozice? Třeba v Podbořanech je obří závod, který chrlí ročně do Evropy 5,5 milionu kusů bílé techniky. Pračky vyrábíme i doma.

Možná začnou šrotovat i výrobci televizí, mobilů či bot a jediným odvětvím, které nebude mít komerční prémii typu „staré za nové“, bude automobilový průmysl. Zahraničním majitelům automobilek ji totiž zaplatí všichni daňoví poplatníci na přání ČSSD.
Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.