Lidovky.cz

Špatná cesta

Názory

  18:37
Ad LN 27. 5.: Škola zrušila segregaci Romů
Dobrý den,
k problému oddělené třídy v Základní škole Masarykově ve Valašském Meziříčí (LN 27. 5. – Škola zrušila segregaci Romů) mám tuto poznámku:
Snahy rozdělovat děti při školním vzdělávání podle určitých znaků, například podle inteligence – nadání, jsou staré více než 100 let. Důvodem má být především skutečnost, že výuka v takto diferencovaných třídách bude efektivnější.  Týká se to i vyčlenění dětí ze sociálně  znevýhodněného prostředí.
Vývoj v pedagogice a psychologii však přinesl dostatek argumentů o pochybnosti a dokonce škodlivosti této koncepce.  Jsou jiné a mnohem výhodnější cesty, jak dětem se speciálními vzdělávacími potřebami pomáhat, než pro ně zřídit samostatnou třídu. Pro základní vzdělávání by měly být samozřejmostí snahy o integraci – inkluzi. Chápu, že někteří představitelé obcí nebo rodiče mohou z neznalosti podporovat chybné názory. Zarážející však je, že jim to v Základní  škole Masarykově ve Valašském Meziříčí nedovedli pedagogičtí pracovníci včas vysvětlit a že se tudíž o záměru zřízení oddělené třídy pro romské děti začalo vážně uvažovat.
Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.