Lidovky.cz

WEISS: Negativita

Názory

  7:39
Jiří Paroubek na svém blogu a pak v televizním vystoupení upozornil na to, že za TOP 09 kandiduje člověk, který prý jako komunální politik veřejně vyjádřil ochotu ke střílení Romů.

Parodie na kampaň ODS foto: ČTK

Expředseda přihodil ještě odkazy na další nečekaná spojenectví vládních stran a zarámoval to sugestivní otázkou, zda „hnědne česká pravice“.

Je to negativní kampaň, neřkuli osobní útok? Jistěže. Ale Paroubek přinutil novináře a veřejnost, aby se zajímali o to, kdo dotyčný Jiří Jezerský je, v jakém kontextu výroky pronesl (byl souzen a osvobozen s tím, že šlo o nadsázku).

Čtěte více

Takže díky němu víme o podhoubí politiky zase o něco víc. A to je pozitivní výsledek. Když dnes šéf podzimní kampaně Jan Hamáček říká, že na negativní kampani a osobních útocích ubere, respektive změní tón, nemusíme v tom vidět zvláštní společenský přínos.

Negativní kampaň problematizuje už samotné její pojmenování; i srovnávací reklamy jsou často regulovány či zakazovány.
Ale chtít v politice něčemu zabránit je legitimní cíl, ne každá změna je k lepšímu.

Sociálnědemokratická "komunikace navenek" by se jistě měla zbavit praktik, jako je nepřiznávání autorství (u billboardů, webových stránek či facebookových skupin), zastrašování účastníků mítinků a televizních debat bouchači a navezeným davem.

Také bychom rádi věděli víc o jejím financování. To všechno jsou pravidla, jež se v civilizovaných zemích vyžadují. Samotná negativní kampaň není nutně negativem.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.