Od té doby, co my telefonní abonenti dostáváme tyto nové účty, stal se náš život o něco pestřejším. Totiž na těch účtech jsou s tajemnou houževnatostí připočítávány "nezaplacené poplatky z minulých měsíců”, které jste zaplatili už před měsícem, přede dvěma měsíci, ba i před čtvrt rokem. Tu tedy pobouřený abonent si natočí telefonní účtárnu a spustí: "Haló, slečno, zde ten a ten. Prosím vás…” A slečna z účtárny už dál nečeká a chlácholivě praví: "Aha, to je kvůli účtu, že ano? Tedy ty měsíce, co máte zaplaceny, si odečtěte z účtu a pošlete, co jste opravdu dlužen.”
Po pěti měsících tohoto reformovaného účtování poslala konečně i telefonní správa abonentům upozornění, aby si každého měsíce z účtu odečetli, co už zaplatili, a tak dále.
Dobrá: ale nebylo by jednodušší, aby zaplacené položky si odečtla sama telefonní účtárna a už je na nás nevymáhala? A hlavně, nebylo by to daleko obchodnější?
Lidové noviny 28. 3. 1931
Fejetony Karla Čapka vybírá Městská knihovna v Praze, která zpřístupnila kompletní Čapkovo dílo v elektronické podobě na www.mlp.cz/karelcapek.