Lidovky.cz

KAREL ČAPEK: Telefonní správa jako obchodník

Názory

Jelikož ve všem je nějaký vývoj a pokrok, rozhodla se i naše telefonní správa udělat něco nového a zavedla jakési nové účtenky nebo jak se tomu říká; jejich reformní význam není sice zcela jasný, ale zajisté je veliký.

Stolní telefon foto: Shutterstock

Od té doby, co my telefonní abonenti dostáváme tyto nové účty, stal se náš život o něco pestřejším. Totiž na těch účtech jsou s tajemnou houževnatostí připočítávány "nezaplacené poplatky z minulých měsíců”, které jste zaplatili už před měsícem, přede dvěma měsíci, ba i před čtvrt rokem. Tu tedy pobouřený abonent si natočí telefonní účtárnu a spustí: "Haló, slečno, zde ten a ten. Prosím vás…” A slečna z účtárny už dál nečeká a chlácholivě praví: "Aha, to je kvůli účtu, že ano? Tedy ty měsíce, co máte zaplaceny, si odečtěte z účtu a pošlete, co jste opravdu dlužen.”

Po pěti měsících tohoto reformovaného účtování poslala konečně i telefonní správa abonentům upozornění, aby si každého měsíce z účtu odečetli, co už zaplatili, a tak dále.

Dobrá: ale nebylo by jednodušší, aby zaplacené položky si odečtla sama telefonní účtárna a už je na nás nevymáhala? A hlavně, nebylo by to daleko obchodnější?

Lidové noviny 28. 3. 1931

Fejetony Karla Čapka vybírá Městská knihovna v Praze, která zpřístupnila kompletní Čapkovo dílo v elektronické podobě na www.mlp.cz/karelcapek.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.