Lidovky.cz

KAMBERSKÝ: Ne děti, očipujte Chládka

Názory

  10:44
Je chybou omlacovat lidem donekonečna jejich minulost, pokud se od ní dokázali sami oprostit. To však bohužel není případ ministra školství Marcela Chládka: dělá všechno proto, aby potvrdil pověst nevzdělaného lampasáka v pozici, na níž nemá žádné předpoklady a v níž jen škodí.

Ministr školství Marcel Chládek čelí výtkám Bruselu kvůli špatnému čerpání peněz foto: MAFRA - Petr Topič

Absolvent Vojenské politické akademie Klementa Gottwalda, jehož rigorózní práce odpovídá průměrné bakalářce, přichází s jedním hloupým a ve své podstatě policejním návrhem za druhým. Jednotné testy, které dětem v patnácti letech zablokují cestu ke vzdělání. Povinnou státní maturitu z matematiky, která bude nutně znamenat, že její úroveň spadne pod beztak nízkou dnešní laťku. A teď čipy, které promění školy v malé vězení a naše děti v děti Velkého bratra.

Čipování dětí

Ministr školství Marcel Chládek přišel s nápadem vybavit děti čipovými kartami kvůli jejich větší bezpečnosti. Čipy by neměly být povinné, naopak by mělo jít pouze o jeden z bezpečnostních nástrojů. Chládek svým prohlášením zaskočil i samotné spolupracovníky.

Nápad s čipy, které ochrání školáky, je v tuto chvíli spíše neškodným výkřikem, který má potěšit jistý typ voliče. Ministr ho nemá promyšleně připravený a zejména na něj nemá peníze, takže bojovat proti elektronické kontrole pohybu každého žáka je zatím zbytečné – i když každá systémová pitomost začala původně jen jedním pitomým nápadem.

Ne, ministr vůbec neví, co dělat s českým školstvím. Neví, jak zvýšit konkurenceschopnost. Netuší, jak zvýšit šanci těch méně talentovaných na měnícím se trhu práce. Jediné s čím přichází, jsou zákazy, selekce a kontrola.

Na středních školách začalo testování jednotných přijímaček

Chládkovy plány ukazují, v jak strašné nouzi jsou všechny stávající politické projekty. Jak se může něco takového stát ministrem? Ve volebním programu se dočteme „Omezíme přebujelou administrativu, aby měli pedagogové čas na učení a přípravu“, k čemuž se však ministr nechystá. O povinné maturitě z matematiky ani o třídění dětí v patnácti není v programu také ani slovo. Pročpak asi? A proč se vůbec partaje s nějakým psaním programů zdržují?

zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.