„Pro návštěvníky se otevře i kavárna, restaurace a muzejní obchod,“ řekl LN ředitel železničního muzea Jiří Střecha.
Nové muzeum, jehož přípravné práce už začaly, by podle něho bylo turistickou atrakcí metropole. Jenže pražští radní ho v Praze nechtějí. „Železniční muzeum v Praze rozhodně nebude. Uvidíte, že to tak dopadne,“ prohlásil předevčírem radní pro územní rozvoj Martin Langmajer. Odmítl ale upřesnit, na základě čeho si to myslí.
Vedení Národního technického muzea (NTM) dál pokračuje v projektu. „Je to jeden z našich klíčových úkolů,“ potvrdil ředitel NTM Horymír Kubíček. Toto místo je pro něj ideální. Masarykovo nádraží je nejstarší v Praze. Právě sem v roce 1845 přijel do Prahy první parní vlak. Muzeum provoz vlakového nádraží nijak neohrozí. Do kolejiště totiž vůbec nezasahuje.
O lokalitu však mají zájem i developeři. Chtějí zde stavět. Atraktivita pozemků na nádraží spočívá v tom, že jde o jedno z posledních míst v centru Prahy, které je vhodné pro developerskou výstavbu.
Pražští radní teď navrhují takovou změnu územního plánu, aby se stavět mohlo. Zatím je toto území v územním plánu určeno jen pro dráhy a drážní stavby.