Dceřiná firma Škody, šumperská strojírna Pars Nova, dodala státnímu dopravci do roku 2016 více než 90 repasovaných vagonů, původně vyrobených společností Siemens. Určené byly zejména pro lukrativní linku Praha–Berlín–Hamburk, kterou České dráhy provozují ve spolupráci s Deutsche Bahn. O to je pro ně palčivější, že zakázku od počátku provázejí pozdní dodání, stížnosti na kvalitu a s nimi související reklamace.
Podle důvěryhodného zdroje LN činí různá penále od roku 2015 až čtvrt miliardy korun. Ty od Škody Transportation – zatím neúspěšně – ČD nárokují.
„Tato zakázka bohužel vykazuje vady. O uplatnění sankcí plynoucích ze smlouvy se zhotovitelem aktuálně jednáme, proto žádný bližší komentář v tuto chvíli poskytnout nemůžeme,“ uvedl mluvčí drah Radek Joklík.
Zdrženlivost je znát i na straně strojírny, kterou loni na podzim převzala investiční skupina PPF. „Dokud nebude tento problém vyjasněn, nebudeme se k němu vyjadřovat,“ odvětila mluvčí Škody Lubomíra Černá.