Odborníci z Fakulty mechatroniky, informatiky a mezioborových studií TUL (FM) pro elektromobil navrhli a vyvíjí kompletní elektrickou výzbroj. „Elektroniku připravujeme k napojení na centrální řídicí jednotku. Vše se testuje tak, aby motorky stěračů, blinkry nebo zámky fungovaly, jak mají,“ popsal Petr Bílek z FM.
Velké plány se Smíchovským nádražím. Mohlo by tam vzniknout nové sídlo ministerstva dopravy |
Do září by měl vzniknout prototyp Fida. Zatím je k vidění funkční vzorek, který na jaře prošel prvními testovacími jízdami na uzavřeném okruhu. „Z hlediska pohonu dopadly jízdy velmi dobře, všichni byli nadšení. Dynamické vlastnosti jsou velmi hezké, těch pětačtyřicet je tam hned,“ řekl člen vývojového týmu Lukáš Krčmář z FM.
Autorem designu je Karel Vránek, absolvent Vysoké školy umělecko-průmyslové v Praze. Na konstrukci se podílel i čtyřnásobný mistr republiky ve formulových vozech Jaroslav Vorel. Interiér vozítka je stejně jako karoserie navržen z kompozitu, který je pro vyšší pevnost a lehkost vyplněn pěnou.
„Chceme nabídnout jednoduché, lehké vozidlo, ekologicky vstřícné, s minimálními provozními náklady, snadné k pochopení a opravě. Cena by se mohla pohybovat mezi dvěma a třemi sty tisíci korun,“ uvedl za firmu Combatra Miloslav Kolomazník, absolvent Vysoké školy strojní a textilní v Liberci (dnes TUL).
Připravované vozidlo, které má podobný koncept jako Renault Twizzy, nabídne ale více místa pro druhého cestujícího, by se mělo vyrábět v malých sériích, přibližně 500 až 1000 kusů ročně. Combatra nyní hledá investora.