Lidovky.cz

Apríl o Medveděvově limuzíně obletěl svět

Svět

  10:54
MOSKVA - Limuzína ruského prezidenta Dmitrije Medveděva prý odolá i menšímu jadernému výbuchu - pokud ovšem vítr vane příznivým směrem. Tvrzení o úžasné odolnosti vozidla šéfa Kremlu se sice v listu The Moscow Times objevilo v aprílovém vydání, nicméně jej přetiskl i seriózní britský list The Guardian. Nebyl jediný, kdo návnadu "spolknul i s navijákem".

Ruský prezident Dmitrij Medveděv. foto: AFP

Článek o údajné nadřazenosti Medveděvova vozu nad limuzínou amerického prezidenta Baracka Obamy na londýnském summitu G20 díky internetu obletěl svět a zmínka zazněla i ve vysílání BBC.

Jen někteří si dali práci s ověřováním. Moskevská redakce, která žertík spáchala, se dnes pochlubila, že jí volali z německého časopisu Der Spiegel, londýnského listu Metro a hned ze tří jihokorejských médií.

Mezitím zpravodajové státní ruské agentury v Londýně čelili vytrvalým dotazům indického kolegy, který se snažil něco více vyzvědět o úžasném vozidle.

Některé údaje z aprílového článku mohly zarazit nejen odborníky: "nejbezpečnější vůz na světě" prý stál 60 milionů dolarů (skoro 1,2 miliardy Kč), zatímco Obamův automobil vyšel daňové poplatníky jen na 300.000 dolarů. "Americké auto je dobré leda pro drobné potíže, ale my jsme nachystáni na válku," tvrdil zdroj z Kremlu, samozřejmě nejmenovaný.

Dvanácticentimetrová titanová střecha auta je prý stejně odolná jako pancíř tanku T-72 a vůz je kromě jiných vymožeností vybaven i sprchovým koutem. Není divu, že bájné auto přezdívané "nemotora" či "hroch" vážilo 16 tun.

"Den bláznů" zůstává v Rusku stále populární. I v seriózních novinách se 1. dubna objevily vážně se tvářící zprávy, třeba o tom, že moskevská telefonní společnost nyní žadatelům o pevnou linku poskytuje nejen přístroj, ale i kabel o délce 40 kilometrů, aby si linku sami natáhli. Nemluvě už o přeměně moskevského letiště Šeremeťjevo v říční přístav, aby pasažéři mohli z letadel hned přestoupit na parníky do Pobaltí a k Černému moři.

Autoři: ,
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.