V Německu obvykle jakákoliv výstavba běží jak na drátkách. Přesto i tady se občas vyskytnou případy, které zavání pořádnou fušeřinou. Příkladem je budování metra v Kolíně nad Rýnem. V tisku se již před časem objevily zprávy, že vzhledem k vážným konstrukčním chybám se prý může nově stavěná podzemní dráha zřítit. V některých úsecích prý chybí až 80 procent ocelových tyčí, které zajišťují stabilitu stěn podzemního tubusu. Část těchto vzpěr prodal údajně jeden ze stavbyvedoucích do šrotu.
V souvislosti s tímto, ale i s dalšími případy Sibylle Haasová ve svém komentáři v listu Süddeutsche Zeitung podotýká, že právě stavebnictví patří v Německu k těm oblastem, kde se korupce hojně vyskytuje. Úplatky jsou zde prý rozšířenější než kdekoliv jinde. Důvodem pro korupční chování je podle Haasové mimo jiné to, že lze jen těžko vysledovat, v jakém množství se jednotlivé materiály používají.
Na jediné stavbě se navíc podíl celá řada osob, počínaje třeba již realitním makléřem či architektem. "Čím větší projekt, tím větší je pravděpodobnost uplácení," píše Haasová. Nepřehledná je i síť stavebních subdodavatelů. Ke spletitosti prostředí přispívá i to, že na stavbách v Německu se stále pohybuje řada nájemních pracovníků z Východu, například z Rumunska. Jejich zaměstnávání se přitom často vymyká státní kontrole.PŮVODNÍ ČLÁNEK ZDE
Jak jsem již avizoval v úvodu, kriminální tečka za dnešním výběrem tisku pochází z Rakouska. Šestapadesátiletá žena zde minulou středu během cesty vlakem v Bischofshofenu utrpěla infarkt. A zatímco bezvládně ležela v kupé na podlaze, okradl ji osmnáctiletý mladík, který na ní měl dohlížet během doby, kdy další cestující šla pro pomoc. Jako motiv po svém zadržení uvedl to, že se nacházel ve finanční tísni. Smutné ale je, že ani po příchodu lékaře se nepodařilo ženu zachránit.PŮVODNÍ ČLÁNEK ZDE