Stroj provozovaný civilní společností Avis-Amur letěl z Komsomolsku na Amuru na Čukotku s mezipřistáním v Magadanu. Asi po 300 kilometrech letu posádka ohlásila, že jeden z motorů hoří a stroj ztrácí palivo, a otočila zpět k návratu do Magadanu.
PSALI JSME O NEHODĚ ČESKÝCH TURISTŮ NA ISLANDU |
Vzápětí však letoun prudce klesl a zmizel z radarů. Nakrátko havarijní signál z pohřešovaného letadla zaznamenala družice, a tak na místo vyletěli záchranáři. Doufali, že se piloti mohli pokusit o nouzové přistání. Pátrání však ztěžovala hustá mlha; až po několika hodinách se podařilo objevit trosky letounu.
Čtyřmotorový An-12 byl zkonstruován ještě v 50. letech; mezi lety 1957 a 1973 bylo vyrobeno téměř 1250 těchto strojů, používaných zejména v armádě.
Ruští experti sice považují An-12 za jeden z nejspolehlivějších letounů, ale nevylučují, že v daném případě se mohlo projevit stáří stroje či případné nedostatky v údržbě. Havárie se zatím vyšetřuje jako porušení pravidel letového provozu.
Město Magadan, kde se letoun zřítil. |
Srpen bývá v Rusku přezdíván "měsícem katastrof", zatím se však jen v pondělí zranilo 12 lidí při "tvrdém přistání" letounu Antonov v Blagověščensku na Dálném východě. V červenci při leteckých katastrofách zahynulo nejméně deset lidí, zatímco 122 obětí si vyžádalo potopení výletní lodi na řece Volze.
V červnu u Petrozavodsku na severozápadě země při nehodě letounu Tu-134 zahynulo 47 lidí. Následně se prezident Dmitrij Medveděv dožadoval urychleného stažení zastaralých strojů z provozu, což by ovšem rozsáhlé oblasti Sibiře a Dálného východu připravilo o letecké spojení.