Lidovky.cz

Nehoda vlaku v Kanadě má zatím 15 obětí. Desítky lidí se pohřešují

Svět

  16:34
QUEBEC - Kanadská policie zvýšila odhad nezvěstných a mrtvých při sobotním vlakovém neštěstí v městečku Lac-Megantic z 50 na 60. Počet potvrzených obětí zůstává na 15.

Havarovaný kanadský vlak foto: ČTK

Žádného z nalezených mrtvých se dosud nepodařilo identifikovat. Oznámila to agentura Reuters. Nákladnímu vlaku se 73 cisternami s ropou se v sobotu ráno uvolnily brzdy, když stál odstavený bez strojvedoucího na kopci nad městečkem Lac-Megantic, kde pak vykolejil. Požár způsobený výbuchem přinejměnším pěti vykolejených cisteren způsobil hotové peklo a zničil desítky budov. Hasičům se podařilo plameny uhasit až v noci na pondělí.

Letecký pohled na místo neštěstí

Policie mezitím pokračuje v zevrubném vyšetřováním nehody, a tak policejními páskami zůstává ohrazena nejen třicítka zničených budov, ale prakticky celé obchodní centrum městečka.

Inspektor Michel Forget mezitím jako příčinu nehody vyloučil teroristický útok, ale další možnosti zůstají ve hře, včetně zločinné nedbalosti. "Je před námi obrovský úkol," řekl Forget podle agentury AP a dodal, že vyšetřování ještě nedospělo do stádia, kdy by se dalo pomýšlet na zatýkání. Podle dopravního vyšetřovatele Donalda Rosse se podařilo nalézt "černou skříňku" lokomotivy a vyšetřování se zaměří na sled událostí, které vedly k neštěstí.

"Máme odpovědnost za tuto nehodu - nikoliv úplnou, ale částečnou," připustil před návštěvou postiženého města Edward Burkhardt, šéf železniční společnosti Rail World, pod kterou spadá přepravce vykolejeného vlaku. Naznačil, že část odpovědnosti spadá i na hasiče z nedalekého města Nantes, kteří při předchozím zásahu na stejném vlaku odpojili lokomotivu, a tím prý mohli i odpojit brzdy, aniž by vyrozuměli strojvedoucího.

ČTĚTE TAKÉ:

Velitel hasičů Patrick Lambert ale své muže hájí, že postupovali naprosto standardně a poradili si s ohněm na soupravě během 45 minut, za což je železničáři chválili a ujišťovali, že je vše v pořádku.

Neštěstí zřejmě povede k ukončení dosavadní praxe ponechávání odstavených vlaků bez dozoru. Vyvolává také debaty ohledně bezpečnosti používaných cisteren z tenké oceli, jakož i obecně o správnosti přepravy ropy po železnici, namísto navrhovaného ropovodu vedoucího z Kanady přes Spojené státy.

Autoři: ,
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.