Stroj s 66 lidmi na lince Paříž-Káhira se zřítil 19. května nad Středozemním mořem krátce poté, co opustil řecký vzdušný prostor. Příčina nehody, při které podle dostupných zpráv zahynuly všechny osoby na palubě, není známa.
Sebevražda pilota, 217 mrtvých, únos i oheň. Temná historie EgyptAiru |
„Zprávy některých francouzských médií, že systém ACARS vyslal třikrát za sebou signály o kouři během letu do Asmary v Eritreji, do Tuniska a po odletu z Káhiry, nejsou pravdivé,“ uvedl egyptský zdroj.
Identifikační systém letadla ACARS předává prostřednictvím satelitů či radiofrekvencí z letadla na zem krátká automatická hlášení, která se týkají nesrovnalostí, závad nebo vysazení některého ze systémů.
Ihned po katastrofě se egyptská vláda a mnozí experti a média přikláněli k tomu, že se jednalo o atentát. Měli přitom na paměti, že loni v říjnu se radikální organizace Islámský stát přihlásila k bombovému útoku na letoun, v jehož troskách po odletu z Egypta zahynulo 224 převážně ruských turistů.
Nyní převažuje teze, že v případě letadla společnosti EgyptAir šlo možná o technickou závadu.