Čínská správa pro civilní letectví (CAAC) uvedla, že doporučení platí pro charterové lety do a ze zemí a oblastí, kde počet nakažených překoná 500 lidí na milion obyvatel. Doporučení, že má personál na palubě nosit pleny, se v manuálu nachází v sekci, která se týká ochranných pomůcek, uvádí agentura Bloomberg.
Autobus jako zkumavka. Vědci popsali na ženě, která nakazila buddhistické věřící, šíření covidu vzduchem |
CAAC v rámci svých „doporučení“ také palubní prostory letadla rozděluje do několika částí podle toho, jak jsou bezpečné. Na palubě tak má být „čistá zóna, prostor pro cestující, pohotovostní karanténní zóna (poslední tři řady sedadel) a úplná karanténní zóna (neprodyšně oddělená).“
Čínský letecký trh byl pandemií koronaviru tvrdě zasažen především v první polovině roku, kdy se nová nemoc covid-19 objevila ve městě Wu-chan. Minimálně na vnitrostátní úrovni se přitom už ale trh stačil vzpamatovat na předpandemickou úroveň. Podle oficiálních čísel se totiž Číně podařilo koronavirus zpacifikovat, na rozdíl od Evropy nebo Spojených států.
Čínské aerolinky se snaží na svých letech podle agentury Bloomberg od obnovení provozu využívat co nejvíce bezpečnostních pomůcek a opatření. Využívají dokonce různé filtry, které se běžně využívají v nemocnicích. Odborníci však ani za těchto okolností neříkají, že by cestování letadlem bylo bezpečné.
Snaha zjistit původ koronaviru SARS-CoV-2 se od propuknutí pandemie značně zpolitizovala; USA a Čína se vzájemně obviňují, že jsou jeho původcem, a obviňující prst už se zaměřil i na další země včetně Indie.