Lidovky.cz

Cisternová loď řízená českým kapitánem narazila do rušného mostu v Nizozemsku. Škody jsou veliké

Svět

  10:50aktualizováno  12:39
Groningen (Nizozemsko) - Cisternová loď, kterou řídil 59letý český kapitán, narazila do důležitého mostu v nizozemském Groningenu. Informovala o tom agentura DPA. Nikomu se nic nestalo, ale škody na mostě jsou podle zástupců města velké.

Bouřlivý příboj převrátil zřejmě pašeráckou loď s migranty. Ztroskotání u San Diega si vyžádalo tři oběti

Policie českého kapitána zadržela. Testy ukázaly, že nepožil alkohol, ani si nevzal žádné drogy. Čelí podezření, že nemá dostatečné schopnosti k řízení lodi.

Svědci nehody, která se stala v noci na sobotu, vypověděli, že slyšeli hlasitou ránu. V té době most zrovna nepřejíždělo žádné auto, jen jeden řidič mopedu. Náraz lodi ho vyděsil.

Svědci nehody, která se stala v noci na sobotu, vypověděli, že slyšeli hlasitou ránu. V té době most zrovna nepřejíždělo žádné auto, jen jeden řidič mopedu. Náraz lodi ho vyděsil. Podle stanice NOS utrpěl i lehké zranění.

Vyšetřování nehody bude pokračovat i v příštích dnech. Cisternová loď Bodensee je 110 metrů dlouhá a pluje pod německou vlajkou. Podle policie na ní nebyly žádné technické závady. Se čtyřčlennou posádkou plula ze Štrasburku do nizozemského Delfzijlu.

Otočný most pojmenovaný po spisovateli Gerritu Krolovi spojuje dvě groningenské čtvrti. V sobotu večer technici začali s demontáží poškozené části určené pro automobilovou dopravu. Část mostu určená pro cyklisty a chodce je nepoškozená. Podle stanice NOS denně využije tuto část most 15 tisíc peších a cyklistů.

Na místě zasahují jeřáby

Místní úřady uvedly, že se provoz na vodní cestě pokusí obnovit co nejrychleji. Správa vodních cest už v sobotu večer na místo nechala dopravit dva velké jeřáby, které by se měly v neděli pokusit poškozený most zvednout, a kanál tak zprůchodnit. Kvůli nehodě nyní čeká na místě asi dvacet lodí, které nemohou pokračovat ve své cestě, uvedla stanice NOS.

Suezský kanál je už sice v provozu, ve frontě ale stále čeká 300 lodí. Egypt vyšetřuje okolnosti nehody

Z podobných případů vzbudila v posledních letech největší pozornost česká  nákladní loď Albis, která v březnu 2016 uvázla u drážďanského Albertova mostu. Drážďanský vodní a plavební úřad po nehodě uvedl, že loď zřejmě najela na mělčinu a silný proud ji strhl ke straně. Loď se podařilo uvolnit až po týdnu. Pomoci musely dva české vyprošťovací tanky a český remorkér Beskydy. Vyproštění plavidla, které sledovaly stovky lidí, trvalo jen několik minut.

V prosinci 2015 zablokovala lodní dopravu na Labi v Drážďanech na několik dní také nákladní loď české společnosti ČSPL, a.s., která uvázla na mělčině nedaleko Mariánského mostu. Vyprostit se ji podařilo až pomocí vodní vlny, kterou z Čech poslalo Povodí Labe. V květnu 2004 přerušila lodní dopravu na Labi v Drážďanech česká nákladní loď typu TR 15, jež za sebou táhla přepravované lodní ocelové konstrukce a která se vzpříčila po kolizi pod Mariánským mostem. Doprava na Labi byla obnovena následující den.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.