Středa 24. dubna 2024, svátek má Jiří
130 let

Lidovky.cz

Tmy jsem si všiml až v cíli

Česko

PRAHA S nočními závody má mnoho zkušeností. Pilot Tomáš Enge (33) jezdil pod umělým osvětlením v americké sérii IndyCar, z vytrvalostního závodu 24 hodin Le Mans zas ví, jaké to je závodit bez osvětleného okruhu.

„Podobné závody jen vítám, jsem jejich příznivec,“ říká jediný Čech v historii, který usedl do kokpitu formule 1.

* LN V neděli se opět pojede noční závod F1 v Singapuru. Jak se vám tahle myšlenka líbí?

Moc. Je to atraktivní nejen pro diváky, ale i pro samotné jezdce.

* LN Je jízda v noci náročnější?

O moc ne. Řízení je lehce obtížnější, ale má svůj náboj. Není vidět stejně jako za denního světla, ale tratě jsou velmi dobře osvětleny.

* LN Takže kontrast mezi světlem a tmou vám nevadí?

Musíte být trochu více koncentrovaný a zvyknout si na odrazy světel. Jde ale jen o zvyk. Po prvním nočním tréninku vědí všichni jezdci, co čekat, a přizpůsobí se podmínkám. Pak už vám to ani nepřijde moc zvláštní.

* LN Nemáte problém ani s posunem programu závodního dne?

Já vůbec ne. Naopak se mi líbí, když jedu až večer, aspoň si trochu pospím. Nejraději bych jezdil v sobotu večer, to je podle mě nejatraktivnější termín. A navíc bych pak měl volnou neděli.

* LN Při loňské Velké ceně Singapuru byli sice jezdci nadšeni, ale diváci se nudili...

Odpovím vám otázkou. Ukažte mi okruh, na kterém není nuda. Je jen několik tratí, na kterých se více předjíždí. Za malou atraktivnost ale ani tak moc nemohou okruhy, jako spíše vozy.

* LN Na konci sezony se poprvé pojede v Abú Zabí. Tam se má startovat za světla a dojet za tmy. Je to pro piloty výzva?

Samozřejmě. V IndyCar všechny noční závody startovaly za světla. Nakonec však ale nemáte ani čas nad přechodem ze světla do tmy přemýšlet, soustředíte se jen na trať. Jednou jsem si všiml, že je tma, až v cíli závodu. (smích)

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!