7. března 2018 6:00, aktualizováno  18:15 Lidovky.cz > Relax > Dobrá chuť

TRČKA: Je všechno v pořádku? Také se vás obsluha ptá pořád na pořádek?

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 5Diskuse
Obsluha v restauraci (ilustrační).  | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Obsluha v restauraci (ilustrační). | foto: Shutterstock

PRAHA Je všechno v pořádku? Máte to v pořádku? Jídlo bylo v pořádku? V pořádku Dotazy na pořádek jsou při mých návštěvách restaurací opravdu na denním pořádku... Slýchávám je vlastně pokaždé. A co vy? I vás se neustále obsluha do ptá na ten „pořádek“?

Teď ale vážně. Pro mě osobně je to vlastně málo. Je-li něco v pořádku, je to tak tak. Je to dobrý. Ok. Bez emocí. Tuhle zažitou otázku, na kterou zřídkakdy odpovím jinak, než ano, jojo nebo díky, vyslovuje personál s železnou pravidelností jaksi automaticky.

Předpokládám a zároveň doufám, že obsluhu ale opravdu zajímá, jak jsem si pochutnal na jídle, které mi bylo doporučeno, cítím-li se fajn, nebo jestli se ještě nechám zlákat na čerstvě upečený koláč.

Filip Trčka

Filip Trčka sám sebe s nadsázkou označuje jako restauračního voyera. Ve své pracovní době (i mimo ni) chodí do restaurací Ambiente, všímá si chyb, upozorňuje na ně a pomáhá je odstraňovat. Zkušeností na to má dost – v roce 1997 nastoupil do Pasta Fresca, byl manažerem v Mánesce, později vedl servis v La Degustation Bohęme Bourgeoise. Bezmála tři roky působil také v newyorské Hospodě.

V tom případě bych měl malé doporučení, řešení, které se nabízí je totiž prosté. A bude oboustranně ku prospěchu...

Číšníci, servírky! Ptejte se se konkrétně. Pokládejte cílené a otevřené otázky, vybízejte nás ke komentáři, zpětné vazbě. Ta je jednou z nejcennějších věcí, kterou můžete od nás hostů získat, to už přeci dávno víte... Věřím, že je spousta zákazníků, kteří se s vámi (a skrze vás i s kuchaři, barmany, výčepními i provozovateli vaší restaurace) rádi podělí o zážitek z návštěvy. Dostanou tak možnost sdělit vám pochvalu, nebo třeba konstruktivní kritiku, která vás může posunout zase o krůček dál.

Tuším, že asi nebude jednoduché tenhle přirozeně zažitý dotaz hned tak nahradit kreativnějšími, více adresnými a pro hosty přínosnějšími otázkami. Jedno je ale jisté. Až se vám to povede, poděkují vám za to nejen vaši kolegové a nadřízení, ale i velká část vašich zákazníků. A já půjdu tentokrát v první linii...

FILIP TRČKA
  • 5Diskuse




Naučte se cizí jazyk během mateřské. Snadno a bez učebnice
Naučte se cizí jazyk během mateřské. Snadno a bez učebnice

Domluvit se anglicky nebo francouzsky, než půjde vaše dítě do školy? Za dva nebo tři roky se to opravdu dá zvládnout. Akorát zapomeňte na způsob, jak jste se učila jazyky ve škole. Možná vám totiž vyhovuje úplně jiný typ učení.