Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Trend sociálních sítí pohltí i reality

Česko

Z největších tuzemských developerů není na Facebooku zatím ani jeden. Situace by se však mohla v blízké budoucnosti změnit.

Facebook má v České republice přibližně 2,4 milionu uživatelů. Kouzlo a sílu sociálních sítí již také objevily banky, automobilové firmy nebo maloobchodní společnost. Realitní svět však zatím tápe.

Nejméně se na sociálních sítích objevují developeři. Z těch největších, kteří na tuzemském trhu působí, se třeba na Facebooku nenachází ani jeden. Podle šéfa vývojářské společnosti Candytech Lukáše Maixnera je hlavním důvodem zejména mylná představa o skladbě facebookových uživatelů. „Mnoho firem z oblasti realit je přesvědčeno, že zde neexistuje cílová skupina lidí, kterou hledají, a nevidí v tom tedy žádný potenciál,“ řekl LN Maixner. Přitom uživatelů pod 18 let je na této sociální síti v Česku zaregistrováno jen asi 22 procent. Zhruba třetinu uživatelů Facebooku tvoří v ČR lidé do 25 let a další takřka třetinu lidé mezi 25 až 45 lety.

Dalším důvodem může být podle realitních odborníků i fakt, že na developerskou společnost se většina klientů obrátí pouze jednou v životě. „Výjimku tvoří snad jen investoři do nemovitostí,“ řekl jednatel realitní společnosti Maxima Reality David Černík.

„Na Facebooku lze ale velice přesně navolit cílovou skupinu, kterou chce firma oslovit,“ oponuje tomuto důvodu opět Maixner. „Lze si vybrat například mladé lidi od 25 let, vybírat lze také podle toho, jaký mají uživatelé nastavený status: jsou-li zadaní nebo svobodní či zda se přímo zajímají o bydlení, reality a příbuzná témata.“

Někteří developeři si tyto výhody začínají postupně uvědomovat a do budoucna spolupráci se sociálními sítěmi nevyvracejí.

„V současné době je nevyužíváme, ale plánujeme to. Jde o horizont šesti měsíců,“ řekla LN Barbora Kuklová, marketingová ředitelka developerské společnosti JRD, která se specializuje na výstavbu energeticky úsporných rezidenčních projektů.

Vývoj sociálních sítí pečlivě monitorují také společnosti Skanska CZ nebo Finep. „V současnosti upřednostňujeme před sociálními sítěmi spíše klasické webové stránky. Přesto ale zvažujeme jejich užití jako doplňkového nástroje komunikace,“ řekla tisková mluvčí Finepu Petra Kopecká.

Zato obchodní centra a realitní i poradenské společnosti sledují trendy pečlivě a do členství v sociálních sítích se aktivně zapojují už nyní.

Například Maxima Reality je na Facebooku zaregistrována necelý rok. „Spíše než nové klienty nám členství přineslo oživení zájmu stávajících klientů a zpětnou vazbu od nich,“ sdělil LN David Černík s tím, že návštěvnost facebookového profilu firmy pozvolna roste. Na Facebooku se už nacházejí také mezinárodní realitní společnosti jako Re/Max nebo Century 21.

Marketingová manažerka pražského obchodního centra Nový Smíchov Iva Fišerová vidí Facebook jako dobrý zdroj pro nenucenou reklamní kampaň. „Nemáme rádi takové kampaně, jako jsou hromadné e-maily nebo esemesky. Jsou to anonymní akce, které neděláme. Na Facebooku ale máme databázi fanoušků, s nimiž spolupracujeme, a sledujeme jejich příspěvky a komentáře,“ uvedla Fišerová. OC Nový Smíchov je na nejvyužívanější sociální síti zaregistrováno od poloviny loňského roku.

Také mezinárodní poradenská společnost v oblasti realit Jones Lang LaSalle se zaregistrovala hned v několika sociálních sítích. „Naši klienti a fanoušci nás najdou například na YouTube nebo na Twitteru. Naši zaměstnanci se dále sdružují na Facebooku a LinkedIn, kde jsou členy Jones Lang LaSalle,“ řekla LN tisková mluvčí společnosti Barbora Jarešová.

Na YouTube a Twitteru firma zveřejňuje krátké výstupy odborníků firmy, tiskové zprávy, průzkumy trhu či pracovní nabídky. „Zvýšilo nám to návštěvnost našich webových stránek, díky nimž se nám podařilo získat nejednoho klienta,“ uzavřela Jarešová.

Autor: