Čtvrtek 18. dubna 2024, svátek má Valérie
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Další incident na železnici. Na Chrudimsku se srazil osobní vlak s manipulačním, pět zraněných

U Ronova nad Doubravou se po poledni srazil osobní vlak s manipulačním vlakem. Podle záchranářů bylo při nehodě zraněno šest lidí. Provoz na trati byl do odpoledne přerušen. Na místě zasahují hasiči z Pardubického a Středočeského kraje. Podle Drážní inspekce zatím není příčina nehody jasná. Škoda dosáhla asi 1,55 milionu korun.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VL

4. 3. 2019 15:49

To je nielen v Čechách - každú chvíľu je problém aj na Slovensku (horia lokomotívy, vykoľajujú sa vlaky). A to sú zabezpečovacie zariadenia podstatne na vyššej úrovni, ako pred desaťročiami... Napokon - niečo podobné sa začalo diať po niekoľkých rokoch od privatizácie železníc vo Veľkej Británii (železná lady). Pýtam sa- kliata túha po zisku bráni dôslednosti, ktorá bola na železniciach kedysi povestná?

0 0
možnosti
AH

4. 3. 2019 14:40

Pane Ťoku, tak již toho snad bylo dost.

Když neumíte ani na dráhách, natož na silnicích, zajistit bezpečnost cestujících, tak prosím, odstupte. Těch škod jste snad již nadělal dost.

0 0
možnosti
PH

P. Harabaska

4. 3. 2019 14:39

Zdá se, že strojvedoucí a vlakový personál se oddávají při jízdě jiným věcem nežli věnování pozornosti vozidlu a provozu obecně. Svého času bylo velkým pokrokem pro zvýšení bezpečnosti na dráze zavedení tzv. živáku (dead-man switch), který musí (?) řidič v pravidelných intervalech stisknout. Ovšem mohou-li se šoféři kamionů na dálnici věnovat sledování videa, proč by nemohli také řidiči lokomotiv? V řídící kabině by měla být kamera se záznamovým zařízením sledující konání řidiče. Snad při vědomí, že jsou dokladatelně sledováni, odvrátí řidiče od nežádoucích činností, které jeho pozornost rozptylují.

0 0
možnosti
PL

4. 3. 2019 14:30

Nebylo by lepší, kdyby vlaky jezdily bez strojvůdců?

Nedávno jel vlak bez mašinfíry, v klidu zastavil a nikomu se nic nestalo. Teď tam strojvůdce byl - a bác.

0 0
možnosti
PH

P. Harabaska

4. 3. 2019 14:24

Další malér na železnici. Kolikátý už jen letos? Upřímně řečeno, ani se té sérii nehod "na dráze" nedivím. Stačí vzpomenout si, jak vyhlížejí zaměstnanci drah, kteří se pohybují v roztodivných částech "ajznpoňácké" uniformy na nádraží. Jistě, největší průser zaznamenaly dráhy před časem v Kopřivnici. Dohadovat se u soudu, zda mostaři něco měli podepřít či zda projektant něco špatně nadimenzoval, je odváděním pozornosti od hlavního viníka, a tím je "dráha". Ta měla pro dobu přesunování mostu zajistit zastavení provozu na trati. I kdyby spadlo deset mostů na trať, nebyl by žádný mrtvý cestující. Zajímavé je, že výluku naordinují, kdykoli např. likvidují přerostlé stromy u trati, a tam nebezpečí tak závažného neštěstí zdaleka tak nehrozí. Mně stačí, když přijedu do Hradce nebo Plzně rychlíkem, který zastaví u nástupiště a cestující vystupují, když najednou nezabrzděná lokomotiva popojede ještě o jeden či dva metry a lidé padají ze stupátek na nástupiště. Na dráze pracují duševní velikáni.

0 0
možnosti
AT

4. 3. 2019 14:31

Hlavní viník je stavební firma, která si po dobu přesunu mostu nevyžádala u SŽDC zastavení dopravy, mudrlante.

Jak má "dráha" čuchat, že stavbaři budou přesunovat most?

0 0
možnosti
PP

4. 3. 2019 14:15

V televizi mluvili tuším předevčírem dokonce o sedmi incidentech za dva týdny. "Čeká" se na smrťák ? - neměly by se mnohým preventivně "zvednout" mandle dokud je čas ? Jsou strojvůdci přetíženi ? Mají České dráhy nějaké vedení ? Má pan ministr dopravy pravomoce nad ČD ?

0 0
možnosti
AT

4. 3. 2019 14:34

Strojvůdci se často přetěžují sami. Ve svém turnusovém volnu si udělají několik "vložáků" u jiných dopravců. Bez toho by mnoho žlutovlaků nevyjelo.

Vedení ČD se to vůbec nemusí dozvědět.

0 0
možnosti