Víte, co spojuje současné vozy Rolls-Royce a Opel Meriva? Zadní dveře – otevírané proti směru jízdy.
Německá značka je jako první použila ve velkosériově vyráběném voze. Podle Opelu je to ideální řešení pro rodinné auto. K zadním sedačkám se rodiče dostanou zpředu, a pohodlněji tak umístí děti do dětských sedaček. Zadní dveře lze otevírat do úhlu až 84 stupňů, v těsných parkovacích prostorech však výhodu ztrácejí – cestující na předních sedačkách se budou muset domluvit s těmi vzadu, aby nevystoupili současně a nesrazili se.
Již minulá generace Merivy byla velmi přizpůsobivé auto, nyní je ale její prostorná kabina ještě promyšlenější. Zadní sedadla rozdělená na tři díly lze nezávisle na sobě posouvat a po posunutí vzad přisunout k sobě, aby měli ti vzadu více pohodlí, když se jede jen ve čtyřech. Trojici by vzadu stejně bylo těsno. Sklopené sedačky pak utvoří plochu se stavitelným dnem kufru pravidelných tvarů a promění Merivu v menší dodávku.
Myslelo se i na drobnosti.
Mezi předními sedačkami jsou hliníkové kolejnice, v nichž lze ve dvou úrovních libovolně posouvat, ukotvit či z nich vyjmout mělkou schránku s držákem na nápoje a velký odkládací box.
Samotný interiér vypadá kvalitně, má měkčenou horní část palubní desky a za volantem si najde optimální pozici každý. To není od věci, protože tohle auto překvapivě dobře jezdí.
Má citlivější řízení, od kterého se i ledasco dozvíte. Také řazení je přesné a u podvozku s nápravami odvozenými z většího modelu Zafira se podařilo najít dobrý kompromis mezi komfortem a jistotou. Je trochu tvrdší, ale nerovnosti tlumí dostatečně. Při rychlé jízdě se Meriva chová sebejistě, v zatáčkách se naklání jen minimálně a také dobře brzdí.
Benzinová čtrnáctistovka má díky přeplňování turbodmychadlem bezkonkurenční výkon 140 koní a maximální točivý moment 200 Nm již od 1850 otáček, díky němuž je pěkně pružná. Navíc její síla nastupuje plynule, bez skoků. I s takto silným motorem lze jezdit za nějakých 6 až 8 litrů na 100 kilometrů, podle stylu jízdy. Opel nabízí také sedm dalších motorů.
Nová Meriva dospěla a nemá žádnou zásadní slabinu. Pokud jí není ambiciózní cena... ?
Srovnání s konkurencí
Opel Meriva 1,4 Turbo Citroën C3 Picasso 1,6 VTi Škoda Roomster 1,2 TSI
Rozměry 4288x1812x1615 mm 4078x1730x1740mm 4231x1684x1607 mm
Zavaz. prostor 400l 385–500l 480–560 l
Hmotnost 1360kg 1278kg 1237 kg
Motor přeplň. záž. 4válec; 1,4 l záž. 4válec; 1,6l přeplň. záž. 4válec; 1,2 l
Výkon 103 kW (140k) 88kW (120k) 77 kW (105 k)
Zrych. na 100 km/h 10,3 s 10,9s 10,9s
Nejvyšší rychl. 196km/h 188km/h 184 km/h
Komb. spotřeba 6,7 l / 100km 6,4l / 100km 5,7 l / 100 km
Cena 411 900 Kč 407 900 Kč 319 900 Kč
Příště: BMW X3 xDrive35i