Sobota 20. dubna 2024, svátek má Marcela
130 let

Lidovky.cz

Veřejnoprávní televize ve Francii omezuje reklamu

Česko

PAŘÍŽ Francouzská veřejnoprávní televize přestala včera vysílat reklamu ve večerním programu. Přijala tak opatření schválené před několika měsíci vládou.

Dolní komora francouzského parlamentu schválila postupné rušení reklamy ve veřejnoprávní televizi loni počátkem prosince a v příštích dnech se k tomu má vyslovit francouzský Senát. Všeobecně se očekává, že opatření schválí. Parlament nestihl přijmout příslušný zákon do konce roku 2008, aby už mohl začít platit. Vedení televize proto vydalo příslušné nařízení, aby vše začalo platit, jak loni slíbil prezident Nicolas Sarkozy. Odpůrci nařízení za to vyčítají televizi přílišnou „přičinlivost“. Sarkozy vše inicioval se zdůvodněním, že jde o „zkvalitnění služby veřejnosti“ a že státní televize nemůže fungovat podle tržních pravidel. Opozice ale tvrdí, že hlava státu chce dostat státní média pod svou kontrolu a že už se tak stalo.

Projekt předpokládá postupné rušení reklamy - nyní mizí z vysílání po 20.00 a až do 6.00. Definitivně má být reklama z veřejnoprávní televize odstraněna do konce roku 2011. Vláda ujistila, že ušlý zisk vykompenzuje France Télévisions garancí 450 milionů eur (11,3 miliardy Kč). Tuto částku bude tvořit tříprocentní daň z příjmu z reklamy soukromých televizí a daň ve výši 0,9%z obratu operátorů telekomunikací. V Česku může veřejnoprávní Česká televize vysílat reklamu v omezeném rozsahu: na ČT 1 nesmí reklama přesáhnout 0,75 procenta denního vysílacího času a na ostatních veřejnoprávních kanálech půl procenta. ČT může vysílat reklamu až do vypnutí analogového vysílání v ČR, tedy do června 2012; příjmy z ní jdou na digitalizaci či fond kinematografie.

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!