Vadí vám intenzivní reklamní tlak potravinářských výrobců, kteří označují své produkty za nejzdravější, nejvyváženější, někdy dokonce za nejméně škodlivé? Různá „loga kvality“ a doporučení devíti z deseti klientů či dokonce odborníků opravdu mohou ovlivnit rozhodování zákazníků v obchodech a někdy ne právě nejlépe. S kritikou těchto praktik konečně přišla i Potravinářská komora. Včera uvedla, že privátní loga společností, kterými se snaží přesvědčit o tom, že jejich potraviny jsou úžasné a podporují zdravé stravování, jen matou zákazníka. Komoře vadí zejména loga Vím, co jím a E-certifikát. Považuje je za kalkul, který nemá se zdravou výživou nic společného a zákazníkům podsouvají myšlenku, že jejich nákupem udělají něco pro své zdraví. To co doopravdy jím, ale zjistím i bez bizarních obrázků například z rozpisu složení na obalu. Ale s trochou nadsázky úplně přesně to poznám, až když v rohlíku najdu zapečený střep nebo v utopencích naloženou myš.
Vím, co jím?
JAK TO VIDÍ
Kelímek od jogurtu: mýt, či nemýt? Řada lidí stále tápe, co a v jakém stavu patří do tříděného odpadu
Matka oběti: mluvila jsem s blízkým vraha. Lenka Šimůnková hledá odpovědi na to, co se stalo na filozofické fakultě
V matematice je vidět zhoršení. Velký problém dělala úloha se švadlenami, říká šéf Cermatu po přijímačkách na SŠ
Klíčový aktér kauzy Dozimetr žádá výslech Rakušana a dalších členů hnutí STAN. Ministr se už vyjádřil
Denní recepční - poloviční úvazek
Clarion Hotel Prague Old Town****
Praha