Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

„Všechnopárty“ v Lucerně s Peckovou? Balancování na hraně vkusu

Kultura

  17:00
„Dvě světové hvězdy na jednom pódiu“, „unikátní vánoční koncerty“, „jeden z vrcholných zážitků předvánoční koncertní sezóny v Praze“ - tak avizovali pořadatelé tři společné koncerty Dagmar Peckové a kytaristy Štěpána Raka, které se odehrály 19., 20. a 21. prosince 2016 v pražské Lucerně. Slibována byla „důstojná a bombastická oslava Vánoc“, a idylický obrázek obou interpretů lemoval na billboardech dálnice už od prázdnin. Jaká byla realita? Dala by se označit jako „všechnopárty“ s kabaretní mozaikou volně zaměřenou na téma Vánoc.

Dagmar Pecková. Fotografie k novému albu Hříšnice. foto: Petr Kurečka

Vedle Vivaldiho Zimy v interpretaci intonačně nepřesně hrajícího orchestru Barocco Sempre Giovane byla masivně propagována jedna pražská restaurace, vedle Gounodovy adaptace Bachova Ave Maria nebo písně Chtíc, aby spal Adama Michny z Otradovic, při kterých Dagmar Pecková i na mikrofon bojovala s dechem, ostrostí hlasu a intonací, Bára Hrzánová vtipkovala o indiánských Vánocích, Hana Maciuchová recitovala z básní Bohuslava Reynka a Štěpán Rak přehlušoval silný zvuk klimatizace svými skladbami pro kytaru včetně adaptace Smetanovy Vltavy. A aby nepřišla nazmar, recykloval svou hudbu, kterou napsal pro televizní pořad k oslavě Karla IV., ve verzi samostatné skladby s kytarou a Wihanovým kvartetem. Tuto směsku funebrálně patetickým hlasem moderoval Alfred Strejček, který přispěl s Rakovým kytarovým doprovodem recitací Erbenova Štědrého dne, než večer dorazil k závěru s blokem vánočních koled ve vkusné úpravě Lukáše Somra, které ovšem Dagmar Peckové vnucovala velkooperní ráz.

Zpívalo se a mluvilo na mikrofony a za účinkujícími se na velkoplošné obrazovce promítaly a prolínaly paralelně snímané záběry účinkujících, které ale nepříjemně rozptylovaly pozornost tím, že byly proti zvuku zpožděné.

Avizovaná unikátnost spočívala spíše v balancování na hraně vkusu, a světová hvězdnost Dagmar Peckové byla v případě tohoto koncertu už jen vzpomínkou na dávnou minulost. Nicméně dlužno uznat, že se Peckové, Rakovi i pořádající agentuře podařilo objevit niku na předvánočním hudebním trhu a lidé při prvním ze série koncertů v téměř vyprodané Lucerně, kteří byli ochotni zaplatit vstupné kolem patnácti set korun, odcházeli pozitivně naladěni. Pro ně byl smysl večera splněn. O jeden z vrcholných zážitků předvánoční koncertní sezóny v Praze však rozhodně nešlo.

Součástí večera byla i masivní propagace dalšího projektu, který Dagmar Pecková společně s nahrávkou připravuje na duben 2017. Jmenuje se Wanted: Pecková se převtělí do Mackieho Messera a s dirigentem Jan Kučerou v režii bratří Cabanů v něm formou kabaretní revue uvede songy Kurta Weilla nejen z jeho a Brechtovy Třígrošové opery, ale i jeho šansony, tanga a další. V tomto případě se dá očekávat, že tento výborný dramaturgický nápad je přesně tím, co Dagmar Peckové v současné době „sedne“.

SPOLEČNĚ A VÁNOČNĚ

Dagmar Pecková, Štěpán Rak, Alfred Strejček a hosté herečka Hana Maciuchová, herečka Barbora Hrzánová, kytarista a písničkář Jan-Matěj Rak, komorní soubor Barocco Sempre Giovane a Wihanovo kvarteto.
Hodnocení 50 %

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!