Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

„Vstaňte a běžte!“ velí reklama

Česko

Vtáhnout lidi do hry a vyvolat jejich zájem – tento trend v současné světové reklamě určitě převládá.

CANNES Proč byste seděli schovaní doma, když můžete přijít a zapojit se, vybízí na svých webových stránkách společnost T-Mobile. Mimoděk tím formuluje jeden z trendů soudobé komerční komunikace: oslovit široké publikum, vyvolat přímou reakci, aktivizovat lidi, aby něco udělali, nebo alespoň začali o něčem přemýšlet. Mnohé z kampaní oceněných na právě skončeném ročníku festivalu Cannes Lions jsou toho názornou ukázkou.

Jedním z nejoceňovanějších se stal projekt Replay pro výrobce sportovního nápoje Gatorade, který si vytkl za cíl přimět americké třicátníky a čtyřicátníky, aby věnovali více času pohybu. Otcové od rodin byli vyzváni, aby znovu, po 15 letech, sehráli exhibiční utkání v americkém fotbale spolu se svými středoškolskými týmy. Hráči znovu oblékli dresy a zvyšovali fyzičku, zatímco jejich někdejší spolužačky roztleskávačky – nyní manželky a přítelkyně – opětovně nacvičily své fanynkovské tanečky. Monstrakce přivedla na stadion desetitisíce diváků, digitální média učinila z projektu národní událost.

Hamburští filharmonici zase vyrazili za svými posluchači přímo do ulic města. Jejich neobvyklý koncert řídila dirigentka Simone Youngová z věže svatomichalského chrámu, snímána při tom kamerami, stejně jako stovka hráčů rozmístěných v ulicích. Vše propojeno živým televizním přenosem a také internetem. Neopakovatelná událost a výtečná reklama pro orchestr.

Účastníci shromáždění svolaného mobilním operátorem T-Mobile na londýnské Trafalgarské náměstí předem nevěděli, co se na ně chystá, po předchozích tanečních performancích na nádraží v Liverpoolu a dalších městech ale nejspíš tušili, že půjde o hudbu. Výsledkem bylo zřejmě největší karaoke vystoupení v dějinách, na němž Londýňané odzpívali sérii populárních hitů a které zakončili – pod vedením zpěvačky Pink – sborovým provedením beatlesovské Hey, Jude. Život je třeba sdílet, říká reklamní slogan, a zde to platilo bezezbytku.

O poznání vážnější téma zvolil režisér Ralf Schmerberg, když na Zámecké náměstí v Berlíně povolal desítky sněhuláků, aby tam přišli protestovat proti globálnímu oteplování. Pro svůj podnik nadchl mnoho Berlíňanů a tak zástupy sněhuláků byly skutečně přesvědčivé. Po třech dnech sice reklamní sněhuláci roztáli, výrobce solární energie Entega, který celou akci financoval, však měl o reklamu postaráno i nadále, neboť téma se přesunulo do internetových diskusí a sociálních sítí, kde žije dosud.

Chod přírody sice nemůžeme trvale změnit, přesto se o to torontská agentura BBDO pokusila alespoň na jeden den. Obyvatelé jednoho z nejsevernějších kanadských městeček Inuvik prožívají každoročně dva měsíce dlouhou polární noc, a tak jim neplánované rozednění uprostřed ledna přišlo vhod. Úsvit nakrátko zajistil heliem plněný balon o svítivosti 100 tisíc lumenů, který kromě Slunce nápadně připomínal i pomeranč z loga nápoje Tropicana, který celý podnik platil.

Vydání| Tato zpráva vyšla v prvním vydání

Regionální mutace| Lidové noviny - Morava

Autor:

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.