2. března 2010 21:53 Lidovky.cz > Zprávy > Názory

Všude mají ediční plány, ČT není výjimka

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse

Ad LN 17. 2.: Obchodní medvídci

Lidové noviny dlouhodobě neopomenou jedinou příležitost, aby si nekoply do České televize, a pokud příležitost není, tak si ji prostě vymyslí. Klasickou ukázkou je včerejší komentář Martina Zvěřiny Obchodní medvídci. Ve faktograficky prázdném komentáři, ze kterého odpor k televizi veřejné služby přímo odkapává, se autor snaží líčit ČT jako neschopnou na půdě vydavatelské činnosti v oblasti prodeje DVD. Jako příklad mu posloužil populární večerníček Včelí medvídci, který Česká televize bude vydávat v tomto pololetí ve vlastní edici. Příběhy prý měly být na pultech už dávno, a protože nejsou, tak se údajně jedná o neschopnost ČT. Nevím, které vydavatelství či nakladatelství má v prodeji neustále všechny populární knihy, CD a DVD. Odpovím sám – žádné. Všude existují ediční plány, podle kterých se jednotlivé tituly vyrábějí a prodávají. Celý komentář má tedy jediný cil, a to kopnout si do České televize za každých okolností. O tom, že v Lidových novinách jde o prokazatelně dlouhodobý trend, svědčí i analýza společnosti Newton media, která potvrdila, že v roce 2009 bylo v tomto listu bezkonkurenčně nejvíc negativně laděných článků ve vztahu k televizi veřejné služby.
Ladislav Šticha, tiskový mluvčí ČT
  • 0Diskuse