Diskuze
Vzkříšení metody PPP se nekoná, dálnici do Budějovic chce stavět stát
Ministr dopravy Stanjura stopnul přípravu PPP projektu na části dálnice D3. Od roku 2003 při ní stát utopil již nejméně 120 milionů korun.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Děkujeme za pochopení.
Klondyke
Vznik PPP systému je odozvou na zrútenie sa systému volného trhu a súťaže v období,kedy dochádza v politickom systéme demokracie k zmene jeho podstaty fungovania politických strán na s.r.o. a teda potrebe nájdenia výnosu zo spravovania štátu ( vlastne nespravovania štátu , ale jeho nazvime to jasne defraudovania politikmi ) a tým vzniku prostituovania politických elít. Klasické poučky o štáte v jeho definovaní a jeho úlohe podľa Smitha a Keynesa a aby sme chápali aj dnes úspešne zatajovanú druhú časť ich učenia " o všeobecnom bohatstve a prospechu národov " je predstavované ako jedine správne. Ale EU a liberalizovaný a globalizovaný svet euroatlantického základu sa hlboko mýli a výsledkom je pomalá degradácia tejto spoločnosti spolu s nutne prijímanou anexiou EU východnými "žltými" bratmi. Je to cesta do pekla. Jedinou možnosťou je opakovanie "pražskej defenestrácie".Ani CH sa nevyhlo problémom s PPP a je mnoho príkladov ako tento systém na svete vôbec nefunguje.Z podstaty fungovania štátu je tento zodpovedný za niektoré základné veci, ale dnes je úlohou sa ich zbaviť. Je tu analógia so zdravotníctvom alebo dopravou.Všetky vysoko výnosné činnosti boli sprivatizované ( biochémia, dialýza,... ) a ostatok na tu máš štát. Zo Šluknovska obmedzíme dopravu lebo tam nie sú výnosy, ale nikdy ani nebudú,keď tú dopravu obmedzím a ako budem vykonávať správu štátu, keď tam podľa ekonómov nie je výnos. Je to základ na delenie a rozpad územia. Všetci rozumní vládcovia sa o svoje územie starali. Jeho výsost Kníže nemusím , ale jeho výrok - že majetok nie je môj , ale je mi na Zemi len zverený ( historici vedia koho je to citát ) má základnú pravdu fungovania systému a z neho vychádzali aj otciovia ekonómie hore uvedený ( bože hrubka hanba!!!, to je preto , že nepíšem atramentovým perom , ale do pc , správne je v mn. čísle mäkké (í) ) , včítane posledných Stiglitza a Krugmana. Tu sa presne hodí pre dnešok ostrovy negativní deviace - politické strany.S úctou vo velikánov Václava a Karla ( tých z histórie )a pre zábavu link http://www.youtube.com/watch?v=3X4hwQzTTL4http://www.youtube.com/watch?v=d0nERTFo-Skalebo do plaču?
J
J.Vana
13. 3. 2013 15:16
Smutné ale bohužel typické
Švýcarům se třetí cesta bezpochyby daří, ale u nás skoro vždy vede do průseru. PPP snižuje možnosti pro korupci. Musí být ale zkombinované s tím, že po ukončení včas a za dodrženou cenu a kvalitu převezme DALŠÍ strategický investor a provozovatel, který je odlišný od těch, kteří stavěli.
SS
S27t55a58n81i74s37l64a13v 94S18r36b41a
13. 3. 2013 12:33
PPP jako forma neměla nikdy ani vzniknout, je to holý nesmysl
Motivací pro PPP je nelogický paradox: spojení soukromého know how s veřejnými prostředky. Ale jaké know how lze dohledat, když v této zemi, ale ani v Evropě neexistuje firma, která by měla zkušenosti s provozem dálnic, s provozem věznic, ale ani s provozem velkých nemocnic? Výsledkem PPP je vesměs to, že vítěz teprve získává, nikoli disponuje potřebným know how. Za peníze daňových poplatníků.
PM
P97a90v65e25l 38M27i62c34h12a35l
11. 3. 2013 20:29
Změna na Hradě
je ovšem jen dovršení či pokračování změn četných a rozmanitých. Směr je zřejmý, lid bude platit a nebude jezdit, jak si to zvolil 1945, 1948, 1968, 1989. Jak se staví dálnice lze zjistit i pěšky, sousedům - kde chtějí, se to daří. Podobně lze v civilizovaném světě mít - a není to rozvojová země - telefon s neomezenými hovory, neomezenými sms a gigabajtem , přepočtem za 4 stovky (první dva měsíce za pajdu), ne víc, a možná konkurence se pochlapí a půjde se ještě níž. Ale lid si zvolil, i předváděčky, má, co si zaslouží a co se do něj vejde. Koupil jsem české auto, nadávám si, měl jsem nasekat dluhy a koupit japonské, co umí předjíždět příkopem a zase se příkopem na cestu vracet. Již dnes by se mi vyplatilo, ale nalítl jsem lhářům, že v česku budou silnice a udržované cesty. Nebudou, vrchnost samozvaná má hummer-y nebo vrtulník. Sleduji případ, kdy osoba narozená v česku, obdařená občankou již v 15 letech, čekala vloni na rodný list 7 (slovy sedm) měsíců o návazném trvalém bydlišti a souvisejících procedurách ani nemluvě. Toto všechno, bez tisíců kilometrů po vlasti, bez naslouchání nářků na nemoc matrikářek, na ztracené doručenky, dilemata pošty...v zmíněné civilizované zemi 2 (slovy dvě) hodiny i s pasem!! Žádám tedy Hrad o povolení přiměřené korupce, v Ammánu,což je nestabilní teritorium lze pas jedné jejich sousední země koupit i s průvodcem, pokud někdo nechce cestovat s pašeráky. Pokud mi Hrad nesvolí, měl bych měnit občanství.
IN
I29s77a50a43c 49N11e93w93t95o59n
11. 3. 2013 19:24
náklady by byly údajně řádově
náklady by byly údajně řádově o několik procent nižší "" "." "Paní Menzelová, prozradím Vám sladké tajemství - řád je jedna nula na konci čísla (před desetinou čárkou). Takže pokud by měly náklady být "řádově nižší" musely by být nižší alespoň o 10 % , nikoliv "o několik procent". Učivo sedmé třídy základní školy...
JN
Josef Novak
11. 3. 2013 8:57
Základní problém PPP projektů
Základní problém PPP projektů je, že se z nich dá těžko odklánět......
T
Tomz
13. 3. 2013 12:20
celé PPP (public-private plunder)
je jedno velké "odklánění"."Asociace pro rozvoj infrastruktury poukazuje na to, že kromě Švýcarska jsme poslední zemí v západní a střední Evropě, která nedokázala postavit a spravovat jediný dálniční úsek formou PPP."Možná není špatně, že jsme jednou ve skupině se Švýcary :-)
RS
Roman Sláma
11. 3. 2013 7:13