Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Weiss: Pedofilové jsou nejlepší učitelé

Rodiče musí děti odmala učit, že na ně nemá nikdo sahat proti jejich vůli. Včetně rodičů, říká Petr Weiss, sexuolog.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

brr.

17. 6. 2008 17:13
Diplomka

Omlouvám se, už zde zcela zřetelně nudím. ;-D Ale mám pohromadě pár zajímavých údajů.

V Česku doznalo 8,7% žen a 4,6% mužů, že bylo v dětství sexuálně zneužito. (To je méně než v zahraničí, kde se odhady pohybují okolo 10–40% u žen a 5–20% u mužů.) 34,8% žen a 8,8 mužů z tohoto počtu spadá do kategorie incestu. Což představuje 3% incestního zneužití mezi ženami a 0,4% mezi muži. Každý rok je hlášeno jen 1000 případů pohlavního zneužívání dětí. Weiss uvádí v dlouhodobém horizontu cca 600 případů ročně. Tyto skutky jsou ale jen zřídka ohlášeny na policii. (Jen 12,3% žen udává, že incident ohlásily na policii, mezi muži to nebyl nikdo.) Předpokládá se také, že ochota hlásit incest je v případě rodičů nejmenší. Ztráta rodičů je neporovnatelně více ohrožující.

Česko tak patří mezi země, kde ke zneužívání dětí dochází jen v omezené míře (přísnější normy chování, xenofobie), nebo kde ke zneužívání dětí dochází skrytě a podchyceno je jen 30-50% případů (nevšímavost veřejnosti, laxnost státu při řešení problémových rodin, nedostatečné a neodborné poskytování pomoci obětem, nepřiměřený nátlak na oběti při vyšetřování), nebo o rozdíl statistik, kdy je v Česku za pohlavní zneužívání považována jiná množina skutků než v zahraničí (rozdílné normy chování, česká laxnost, nevšímavost, malá informovanost či nepřiměřeně militantní postup ve US aj. v boji proti pedofilům).

Česko má cca 1,5 mil. dětí ve věku 0-14 let (+ zhruba 100 tis. 14-15 let). Při uvedených 8,7% žen a 4,6% mužů, by se pohlavní zneužívání mělo týkat cca 145.000 dětí, incestní zneužívání z toho potom 55.000 dětí. Zahraniční údaje jsou přitom až trojnásobné. Při cca 1000 šetřených případů ročně je někde chyba. Porovnávány jsou přitom údaje z oficiálních případů s těmi, co uvádí oslovení lidé při výzkumu. Je tak doloženo, že většina případů pohlavního zneužívání se u nás odehraje skrytě a není šetřena.

0 0
možnosti

brr.

17. 6. 2008 17:39
Re: Diplomka

Přibližně ve 30% případů pohlavního zneužívání je pachatel z nejbližší rodiny, 60% případů patří do okruhu přátel rodiny, opatrovníků dětí a sousedů a 10% případů páchají neznámé osoby. (Nejde o údaje ověřené pro Česko.) Ve většině případů se jedná o příležitostné pachatele s osobnostní emoční poruchou. Pedofilní, psychotický, mentálně retardovaný typ a typ se sklonem k závislosti na alkoholu není častý. Učitelé, vychovatelé a oddíloví vedoucí spadají tedy do skupiny cca 60% pachatelů pohlavního zneužívání.

Když příležitost, větší nebezpečí bude v případě víkendu tráveného v soukromí se strejdou či bratrancem na chatě než organizovaný hromadný pobyt školní třídy. Podíl vychovatelů na zneužívání dětí u nás nebude velký. Jiná je asi situace v zemích praktikujících příležitostné hlídání dětí v soukromí. Formálního šetření se logicky dočkají spíše útoky vedené ze strany cizí osoby než zneužívání v rámci rodiny.

U incestního zneužívání dětí jsou (v procentech případů) uváděni jako pachatelé: otec (6,8%), nevlastní otec (13,5%), bratranec (27%), strýc (21,6%), bratr (10,8%) a prarodič mužského pohlaví (4,1%). V případě žen jsou jako pachatelky uváděny: teta (8,1%), sestra (4,1%) a matka (1,4%). Podíl otců je překvapivě nízký.

Zhruba 1/4 až 1/3 obětí pohlavního zneužívání se později stává samo pachateli (v případě žen opět oběťmi). Dále je v případě pachatelů uváděna zkušenost s jiným druhem zneužívání či týrání (fyzické, psychické). Uváděnými příčinami incestu ze strany otců je hledání úniků z nespokojenosti ve vlastním životě, vyjádření agrese vůči vlastní partnerce (kvůli nevěře či odmítání), potřeba sexuálního ukájení a neadekvátní vnímání dcery jako dospělé osoby.

0 0
možnosti

brr.

17. 6. 2008 7:05
Pohlavní zneužívání dětí

Přibližně 20% až 25% žen a 5% až 15% mužů bylo v dětství pohlavně zneužíváno. Nejčastějšími pachateli jsou osoby oběti známé. Přibližně 30% jsou příbuzní dítěte, nejčastěji otcové, strýcové nebo bratranci; kolem 60% jsou další známosti jako přátelé z rodiny, opatrovnicí dětí, nebo sousedé. Neznámí pachatelé jsou v přibližně 10% případů dětského pohlavního zneužívání. Nejvíce je dětské pohlavní zneužívání pácháno muži; ženy se dopustí přibližně 14% útoků ohlášených proti chlapcům a 6% z útoků ohlášených proti děvčatům. (Zdroj anglická wikipedie.)

0 0
možnosti

brr.

17. 6. 2008 7:07
Re: Pohlavní zneužívání dětí

Chybka, Lidovky měly výpadek a můj první příspěvek sem přišel opožděně. Text jsem překládal dvakrát - proto ty rozdíly.

0 0
možnosti

brr.

17. 6. 2008 6:58
Pohlavní zneužívání dětí

Přibližně 20% až 25% žen a 5% až 15% z mužů bylo v dětství pohlavně zneužíváno. Nejvíce pachatelů sexuálního zneužívání pochází z okruhu známých obětí. Přibližně 30% jsou příbuzní dítěte, nejčastěji otcové, strýcové nebo bratranci; kolem 60% jsou další známosti jako přátelé z rodiny, opatrovnicí dětí, nebo sousedé. Neznámí pachatelé jsou přibližně za 10% případů dětského sexuálního zneužívání. Nejvíce je dětské pohlavní zneužívání páchané muži; ženy se dopustí přibližně 14% útoků ohlášených proti chlapcům a 6% útoků ohlášených proti děvčatům. (Zdroj - anglická wikipedie.)

0 0
možnosti

JFP

16. 6. 2008 22:48
nebezpečné myšlenky...

brrr.: Chlapci ke zdravému vývoji své sexuality potřebují získat pocit sebevědomí a vůdčí role. Prostě to tak příroda zařídila. Samec vede a určuje, samice jeho vůli přijímá, podvoluje se a následuje. To je přirozený stav věcí.

Jen to někde řekněte nahlas a feministky vás roztrhají na kusy... ;-D ;-D ;-D !!

0 0
možnosti

Witch

17. 6. 2008 6:26
Re: nebezpečné myšlenky...

Ano, já se svými mengelovskými názory k tomu nemám, co říct... Snad jen, že se točíme v kruhu a slovíčkaříme, čímž považuji ,možnosti diskuze za vyčerpané.

0 0
možnosti

Eduard Nud

15. 6. 2008 20:55
Copak učitelé,

ale oni pedofilové jsou pro děti skutečně dobří přátelé. Děti od nich třeba nikdy neslyší, že na ně nemají čas. Taky na ně neřvou: Já tě zabiju! přinesou-li špatnou známku. A do třetice: s otcem může dítě mluvit o čemkoliv pouze do té doby, než když se přizná, že chodí za školu a zahodil žákovskou. S pedofilem se může bavit skutečně o čemkoliv. Jenom ne o ženských.

0 0
možnosti

Witch

15. 6. 2008 22:04
Re: Copak učitelé,

Myslím, že máte velké štěstí, že jste přišel až teď. ;-) Nicméně myslím, že i o ženských by se s pedofily bavit dalo;-P

0 0
možnosti

brr.

14. 6. 2008 11:57
Gaussova křivka a pedofilie

Zde je to podle mě podobné. Skutečně se můžeme bavit o několika procentech pedofilů výhradně orientovaných na děti, ale také o 70-80% populace, která má k pedofilnímu jednání vrozené předpoklady. Ve hře jsou společenské normy jednání, vliv médií, tlak xenofobní veřejnosti, které vedou k prosazování hranic v zájmu ochrany práv většiny dětí. Ale zcela jistě jsou v populaci některé děti, kterým sexuální kontakt s dospělým neublíží. (to by měl třeba soud zvažovat.) Navíc záleží na okolnostech. Prostě agresivita a násilí by mělo být od pojmu pedofilie odděleno i když zdánlivě spolu souvisí. Odborníci uvádí 1 případ z 10. Tedy 9 případů z 10 násilí na dětech a jejich sexuálního zneužívání není pedofilií, ale jedná se o násilné zločiny, které páchají lidé, kteří za běžných okolností budou "označeného pedofila" s chutí lynčovat. Pokud by společnost hledala cestu jak přispět k bezpečnosti dětí, bylo by rozhodně rozumnější jít cestou prosazování tolerance, vzdělanosti a nenásilí.

Kauzy Opočenský, Kulínský jsou z tohoto pohledu velmi diskutabilní. Hloupoučkému davu byly v zájmu byznysu masmédií předhozeni pedofilové k lynčování, přitom skutková podstata bude nejspíš jen v úrovni "nerespektování zákona". A zákon porušuje snad téměř každý řidič neustále.

0 0
možnosti

Witch

14. 6. 2008 15:28
Re: Gaussova křivka a pedofilie

Jo, tak reagovat musím. Kauzy, které jste uvedl, jsou diskutabilní, měly být odsouzeny stejně. Kulínský zneužil postavení a využil(snad podvědomě) celého ovzduší v souboru. Prestiž, cestování, nátlak rodičů na dcery, možná i jejich zrazení, samozřejmě i samotná potřeba zpívat a být s ostatními.

S řidiči mne neutěšujte, jeden idiot zapříčinil, že manžel málem nepřežil čelní srážku s blbcem. A kvůli dalším debilům, co si jen tak občas poruší pravidla, zrovna letos umírá lidí naprosto úděsné množství. I na přechodech, proboha!

A ještě jedna otázečka: JAK by měl soudce přihlížet k nepoškození dítěte? V tu chvíli, za rok, až projde očistcem vyloučení ze "slušné" společnosti, za deset let, kdy oběť zjistí, že musí chlastat nebo fetovat, aby přehlušila psychické dozvuky celého cirkusu? Nebo za dvacet roků, kdy není schopna partnerského života nebo zjistí, že si podvědomě vybrala člověka se stejnými názory na sexuální život dětí, jaký měl kdysi její agresor?!

Co je pro Vás nepoškozené dítě a jak to, probůh, hodláte měřit?! Znáte nějakou takovou oběť, svěřila se Vám? Já byla dost dlouho vrbou žen ve svém okolí. Uznávám, že to bylo výjimečné postavení a poskytlo mi prameny, ze kterých čerpám dál. Nepopírám, že je to složitá problematika a ani v literatuře není probraná do mrtě. A je pouze Vaší věcí, zda a nakolik uvěříte. Jste svobodný člověk, pouze jsem Vám chtěla poskytnout pohled z jiné strany.

0 0
možnosti

brr.

14. 6. 2008 11:32
To: Witch a JFP

Normalita. Obávám se, že se stále dokola motáme kolem pochybně stanovených pravidel. "Svoboda s jasně stanovenými hranicemi." To je přece protimluv. Svoboda nemá hranice a jediným pravidlem je neomezovat svobodu druhého. Lze dělat vše co není výslovně zakázáno. A zákazy jsou stanoveny na základě toho, že se jedná o poškození práva druhého. To je právě problém pohledů na svět, kdy chci v dobré víře určovat ostatním přijatelnou normalitu a v důsledku to mohu zajistit jen ustanovením nesvobody.

Osobně se domnívám, ať vezmu jakoukoliv lidskou vlastnost (IQ, sex orientaci, promiskuitu, pedofilii, SM, svobodomyslnost, schopnost uzavírat dlouhodobé partnerské svazky, mateřský instinkt...), tak lze jejich rozšíření v populaci popsat gaussovou křivkou. Tedy není pravda, že homosexualita se týká 4% populace a je to okrajová záležitost. Ale je spíš pravda, že 70-80% populace má k ní větší či menší předpoklady. A na krajích křivky stojí menšiny výhradně heterosexuálně zaměřené a výhradně homosexuálně zaměřené. Přitom my z 10-20% víceméně homosexuální menšiny vybíráme jen ta nejkrajnější 4% a označujeme je jako homosexualitu a 10% jako bisexualitu. Tak lze totiž vysvětlit, proč se homosexuálních vztahů za určitých okolností dopouští daleko větší část populace. A naopak, nepřátelský postoj xenofobní společnosti způsobuje cosi jako autocenzuru, kdy se ke své vrozené vlastnosti dokáže přiznat jen někdo a ostatní se přizpůsobí obecně platné normě chování i když cítí nespokojenost a omezení svých svobod. (Odtud pramení i nápady na léčbu homosexuality. Což je ve skutečnosti podpoření heterosexuální stránky osobnosti u jinak částečně bisexuálně orientované většiny populace.)

Otázkou je, zda je pro společnost žádoucí prosazovat obecně platné normy chování a pro menší či větší část populace zavádět nesvobodu? Jedná se o stejně hodnotné lidi, jejichž potenciál je takto snížen ke škodě celé společnosti. Jsem pro, aby třeba homosexualita nebyla prezentována jako deviace. Zde to začíná.

0 0
možnosti

Witch

14. 6. 2008 15:14
Re: To: Witch a JFP

Normalita, svoboda, hranice. Nebudu se hádat o čistotu a smysl pojmů, na filosofování nejsem příliš stavená. Mně stačí, že v praxi pociťuji svodobu dostatečně velkou i s hranicemi, které jsem si vytýčila. Na základě výchovy a vývoje.  Shodují se, myslím, celkem dobře se společenskými normami. Tyto ujednané normy považuji za celkem vhodné i pro ostatní. Nepotřebuji pokaždé nutně vidět restrikce za jejich porušení, zajímají mne kořeny a cesta k tomu, jak pozměnit budoucnost jedince tím, že je mu umožněno dosáhnout náhledu a překonání nějakých blbých determinantů z minulosti. Vítám život v jeho pestrosti a proto nepotřebuji srovnávat do latě soukromé a intimní potřeby lidí, které nepoškozují nikoho třetího.  Což jsem již někde dole uvedla dřív. Znám příliš mnoho osobností, které nejsou všední a jsem hrdá na to, nazvou-li se mými přáteli. Dokážu si vážit alkoholika i člověka s demencí.  Zásadně  ale nemohu pokročit od pouhé zdvořilosti k osobnějšímu vztahu tam, kde se jedná o poškození dítěte v rámci lhostejnosti a přehlížení jeho práv a potřeb. Lituji, brr, ale tady se zcela rozcházíme. Dítě vždy změní a bohužel také poškodí předčasné seznámení se sexem, zapojení do intimního života s dospělým. Dokonce i tím, že z toho materiálně těží. To by bylo na odborný článek dlouhý jako noha, důvody jsou v odlišné sexualitě ženy a muže. U zneužitého chlapce jde také o pozapomínanou symboliku styku jako projevu nadřazenosti. Jak Vám to jen přiblížit... Porážka a zničení nepřítele bývala během vývoje dokonaná ne vypleněním jeho domu a znásilněním ženy, ale  když měl být dotyčný zlomen totálně, taky jeho znásilněním. Vedle sofistikovaných hrátek Starého Řecka je nutno brát v úvahu i tuto druhou stránku. Tak, jak Vám ji na nohavici předvede pejsek, když Vámi pohrdá. Myslím, že jsem Vám odpověděla na oba příspěvky, kdyžtak ještě něco doplním.

0 0
možnosti

IDOL OTÁZKA NA WEISE

13. 6. 2008 14:27
AUTOR: KAREL BIDLO, ÚSTÍ NAD LABEM: MÁM PAPÍRY NA HENTÚ ....

PAĎOFYLYJU - DOMLUVYTĚ MA AJ ROBOTY VOĹAGDĚ V OZAJSTNEJ ŠKÓLY S MLADÍMY KLUKAMY NÍBRŽ TO SŇYMA EPESNĚ UMYM?MOŽEM UČYŤ ÁJ SLOHA - PÝSAL SOM ROZVJEDČYCKÍ SPRÁVI O POMÍLENÍCH SPOLUOBČANIÁCH!! Z ARCHIVU ÚSTECKÉ KRAJSKÉ SPRÁVY STB - ZE SPISU "BIDLO":

Žadatel: vojín Karel Bidlo, nar. 1952  Věc: Přihláška do informátorské služby STB.  Datum: 7. 11. 1971 "....... Chtěl bych poskytovat informace o mládencích ve vojenské službě nejen tzv. kontrášům i když jsem ještě na vojně, ale dnes bych chtěl poskytovat informace taky vám. Někteří neuvědomělí vojáci si se mnou chtěly vyřizovat účty pomocí najatých násilníků a když na to nesehnaly peníze, tak požadovaly alespoň abich dostal tzv. deku, což je porušením vojenského řádu! Nejsem žádný chudák paskřivec na těle i na duchu a nezplodil mně věčně ožralý syfilitik, níbrž můj soudruh otec je členem KSČ a pomocníkem SNB u nás v Ústí - Střekově. Moje mamka je známá žilinská komunistická aktivistka a ne špinavá smradlavá prostitutka, jak o ní hovoří někteří nepřátelé našeho socialistického zřýzení......"

Ústí nad Labem, 26.3.2008

Předkládá: Mgr. Marta S. /počítačový přepis z Bidlova rukopisu je autentický - včetně gramatických chyb/. 

0 0
možnosti

IDOL

13. 6. 2008 6:01
BYL KOMENSKÝ - UČITEL NÁRODŮ, PEDOFIL?

PODLE WEISOVA POZORUHODNÉHO THEORÉMU .......

PS ....... NESPORNĚ ANO!!Rv;-D

0 0
možnosti

Jar

12. 6. 2008 23:52
Poznámka

Zajímalo by mne, z jakých konkretních výzkumů odvozuje pan Weiss informaci o toim, že nejlepší učitelé jsou pedofilové.

0 0
možnosti