Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Za pitnou vodu se platí, za umělý sníh ne. Čerpají jen málo, brání skiareály ministerstvo

Skiareály by měly za vodu pro umělá zasněžování platit, ne mít výjimku, navrhují vodohospodáři. Ministerstvo zemědělství i samotná horská střediska se ale brání tím, že vody odebírají jen zanedbatelné množství. Zákon přitom zpoplatňuje odběry povrchových vod pro průmysl či výrobu pitné vody.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J. Kotala

25. 2. 2019 15:23

Koupaliště za vodu platí. Ať platí taky a pořádně je osolit.

0 0
možnosti

H. Omar

25. 2. 2019 13:59

Z toho sněhu se pak stane co? Že by voda? Takže se udrží díky tomu déle v přírodě? Nebo jak to je...

0 0
možnosti

Modrejmor

25. 2. 2019 15:49

Voda znecistena prinejmensim svinstvem obrousenym ze skluznic lyzi. Jinak nevim, ktere organismy na sjezdovce takto zadrzenou vodu oceni. Mozna by byly radeji ty v potocich, kde tekla odjakziva az do doby, nez ji nekdo pro svuj kseft a zabavu zacal krast.

0 0
možnosti

V. Kowalsky

25. 2. 2019 13:33

Z každé koruny se jich díky areálu vyrobí sedm ... to v každé domácnosti více, troufám si tvrdit, lidi platí na daních v celkovém zdanění více.

0 0
možnosti

Modrejmor

25. 2. 2019 13:10

Ja mam doma taky zanedbatelnou spotrebu, tak proc ji nemam taky zadarmo?

0 0
možnosti

25. 2. 2019 13:17

Snad na to máte, když je zanedbatelná.

0 0
možnosti

25. 2. 2019 12:10

Ano, proč já nelyžař mám dotovat zasněžování. A vůbec, odvádějí provozovatelé ski areálů daně? Jsou připojeni na EET?

0 0
možnosti

25. 2. 2019 13:15

Určitě jste také neplavec a vodní nesportovec, nerybář a nejíte české ryby.

Rekultivace těžebních jam na jezera je Vám lhostejná, hlavně aby jste to Vy nedotoval.

0 0
možnosti

25. 2. 2019 11:49

Zasněžování - to je takový rybník na svahu. A stejně jako rybník zachytává vodu a zpomaluje její odtok do moře. Za tento záchyt vody by vodohospodáři měli platit.

0 0
možnosti

V. Kowalsky

25. 2. 2019 13:30

Správně. Tak to skutečně je. Ale taková továrna si sebere vodu, protáhne čističkou a vrátí do toku, takže zase by vodohospodáři měli platit. Ovšem továrna platí, areál nemusí ? Nechápu.

0 0
možnosti

25. 2. 2019 11:47

občané třetího pohlaví nemají vlastní veřejná WC, a ve formulářích mají volbu jenom muž/žena.... a vy tu řešíte nějakou blbou vodu

0 0
možnosti

Uplnej Vypatlanec

25. 2. 2019 12:07

haha tak vam uz polyticky mysli, mam z vas radost

0 0
možnosti

25. 2. 2019 11:40

Pohádka po Česku. Nějaký vlivný ministerský úředník, či dokonce politik z Ministerstva zemědělství, možná jich bude víc, mají, nebo budou mít takovou malou, sjezdovku, opatřenou systémem umělého zasněžování. Tak mi řekněte, zda existuje byť zanedbatelný důvod, aby vodu vynaloženou na výrobu sněhu někdo platil.Vždyť je to je pár litrů za minutu. On to občan zaplatí. Zde beze zbytku platí zákon "Novákové" "čím více bude šetřit vodou, tím bude ona dražší". Tak proč by se vlekaři o takovou prkotinu zajímali. Jen nevím proč já jako "nelyžař" mám dotovat sníh na sjezdovce, když už jen při pohledu na ni dostávám závratě?

0 0
možnosti

M. Jech

25. 2. 2019 19:09

Jednu takovou už má soudruh Mynář. K tomu rybník, postavený bez povolení a pension postavený z dotací.

0 0
možnosti

25. 2. 2019 11:28

Tak areál by měl mít nádrž, ze které bude vodu čerpat. Pokud ne, tak je to problém. Pokud ji nemá, ať tedy platí a nádrž ať zajistí za ty peníze povodí.

0 0
možnosti

25. 2. 2019 16:39

Přesně tak. Pokud čerpá vodu ze zásob k tomu určených, a pod sjezdovkou je opět sbírá, není co řešit.

0 0
možnosti

25. 2. 2019 11:11

Vodu nespotřebovávají, jen mění její skupenství.

0 0
možnosti

V. Kowalsky

25. 2. 2019 11:43

Ok. To ještě neznamená, že zábavní průmysl nemusí platit daně jako každý jiný.

0 0
možnosti