CANNES Rukou psané písmo patří k důležitým znakům vypovídajícím o lidské povaze, ale potřeba ručně psát se v dnešním světě stále víc vytrácí. Lidé píší čím dál méně dopisů a ručně už nepíší téměř vůbec. Právě na tuto skutečnost se rozhodli poukázat autoři zlatem oceněného projektu PilotHandwriting sponzorovaného výrobcem inkoustových per. A také je napadlo, co by se s tím dalo dělat.
Vytvořili proto webovou aplikaci, kde si každý mohl navrhnout své vlastní ručně psané písmo neboli antikvu. Počítačovou úpravou si každý svou znakovou sadu mohl dotvořit do podoby, která dovoluje pracovat s takto nově vytvořeným osobním fontem na počítači. „Pište své dopisy na počítači a přesto ručně,“ říká kampaň uživatelům.
S myšlenkou originálního písma pracovala i další oceněná reklama, tentokrát překvapivě propagující automobilovou značku. Komu by nevyhovovalo vlastnoručně vytvořené písmo, může díky této reklamě použít „iQ font“. Jeho křivky vytvořil automobil – v rámci kampaně pro nový vůz Toyota iQ. Autoři nápadu si díky tomu z Cannes odvezli Grand Prix za design.
Vydání| Tato zpráva vyšla v prvním vydání
Regionální mutace| Lidové noviny - Morava