20. února 2018 6:26 Lidovky.cz > Relax > Design

Zájem o české kabelky a nové značky roste

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Kabelka - ilustrační foto | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Kabelka - ilustrační foto | foto: Shutterstock

Zájem o kabelky české výroby na trhu v posledních letech roste, ale růst není nijak razantní. „Lidé také rádi nakupují v e-shopech, což dělá tradičním prodejcům s kamennými obchody problémy,“ na veletrzích módy Styl a KABO řekl Martin Závorka, majitel společnosti UNIDAX, která se výrobou kabelek zabývá.

„To, co je české, je ještě vnímané dobře, ale u dovozu je kupní síla slabší,“ uvedl Závorka. Jeho společnost v Praze ročně vyrobí kolem 5000 kabelek, kromě toho má zastoupení italských značek Ripani a JU’STO pro Českou republiku. Druhou jmenovanou tvoří design návrháře Emanuele Magenta, který je považovaný za otce slavného typu kabelky O bag.

Podle Závorky trh dobře reaguje také na nové značky, které jsou módní a pro mladší cílovou skupinu. Také českou výrobu vnímá trh lépe. Změnilo se to zejména v posledních dvou letech.

UNIDAX vytváří vlastní vzory. Většinu kabelek prodá v Česku a na Slovensku, malou část dováží na Ukrajinu a do Ruska. „Zatím stíháme svoji produkci prodat,“ uvedl Závorka s tím, že tržby společnosti se ročně pohybují kolem 12 milionů korun. Z toho asi 70 procent tvoří vlastní výroba.

„V kůži je to s módními trendy trochu pomalejší, kombinujeme i látku s kůží. Kabelky jsou pořád vyráběné spíše ke kolekci bot než k oblečení,“ říká k trendům Závorka.

ČTK
  • 0Diskuse




ZE ŽIVOTA: Že jsem ho neporodila? To je jedno, dám mu všechnu lásku
ZE ŽIVOTA: Že jsem ho neporodila? To je jedno, dám mu všechnu lásku

V podstatě jde o pohádku, protože vše končí dobře, jen svatbou to teprve začalo...