7. června 2017 6:56 Lidovky.cz > Zprávy > Dobrá chuť

TRČKA: Zaplatili jste za něco, s čím nejste spokojení? Řekněte to nahlas

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 1Diskuse
V restauraci (ilustrační foto) | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy V restauraci (ilustrační foto) | foto: Shutterstock

Brzy to bude rok. Rok v nové pozici, nová výzva, zúročení zkušeností... Rok „střelby“ do vlastních řad. A také můj rok s pořadovým číslem 20...Jaká že je moje současná mise? Od srpna minulého roku obcházím naše restaurace s cílem definovat a následně odstraňovat systémová a dlouhodobě bolavá místa.

Přicházím zpravidla denně, pokud možno nezatížen vazbami z uplynulých pracovních let. Snídám, obědvám a večeřím, snažím se vnímat všechno, co se v restauraci děje a pozorovat ten frmol optikou „standardního“ hosta. Je to mravenčí práce, sběr dat pro další fázi. Bezmála 500 návštěv, neuvěřitelně pestrá mozaika...

Už asi tušíte, že v mém případě nebude „pod palbou“ ani tak jídlo, jako spíš servis a celkový dojem, který si každý z restaurace, kavárny nebo hospody odnášíme.

Velmi rád s vámi budu sdílet situace, které podle mě stojí za pozornost, stejně tak příhody, které jsem za tu dobu nasbíral. A není jich málo!

Můj dnešní kratičký komentář je o důležitosti zpětné vazby. Vlastně - není to ani tak komentář, spíš prosba nebo dokonce výzva.

Prostá touha dozvědět se od vás hostů co možná nejvíce, ať už jsou to postřehy pozitivní nebo zejména ty kritické. Věcná a konstruktivní kritika je totiž ten nejlepší dar.

Něco se vám nezdá? Jídlo nenaplnilo vaše očekávání? Přijde vám, že čekáte až příliš dlouho? Řekněte to obsluze nebo to sdělte manažerovi. Zpětná vazba je to nejcennější, co od vás restaurace mohou získat. Je to ten nejlepší nástroj ke zlepšení, prostředek k posunu zase o krůček dál. Vzpomínám si ze svého působení v New Yorku, jak mě doslova zaskočilo množství nejrůznějších komentářů od hostů. Pochvalných i těch kritických. Nebyl jsem na to v takové míře od nás zvyklý, ale brzy jsem pochopil jakou sílu feedback má.

A i přesto, že se u nás ve srovnání se světem zatím příliš hlasitá kritika ani chvála nenosí, já jsem osobně posun k lepšímu zaregistroval. Jen tak dál!

Filip Trčka

Filip Trčka

Filip Trčka sám sebe s nadsázkou označuje jako restauračního voyera. Ve své pracovní době (i mimo ni) chodí do restaurací Ambiente, všímá si chyb, upozorňuje na ně a pomáhá je odstraňovat. Zkušeností na to má dost – v roce 1997 nastoupil do Pasta Fresca, byl manažerem v Mánesce, později vedl servis v La Degustation Bohême Bourgeoise. Bezmála tři roky působil také v newyorské Hospodě.

Filip Trčka
  • 1Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Utýrala holčičku v pěstounské péči. Musíme teď zpřísnit zákony?
Utýrala holčičku v pěstounské péči. Musíme teď zpřísnit zákony?

Tragický případ z minulého týdne nejspíš pohne českými zákony o pěstounské péči.

Najdete na Lidovky.cz