Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Zavřeli Dalíka. Kdy ho ale pustí?

Můžeme vzít jed na to, že se obhájci Marka Dalíka budou vymlouvat na to, že za zatčením jejich klienta je vysoká politika.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MG

9. 10. 2012 11:24
Takže rozdíl mezi levicovou a pravicovou politikou
je v tom, že za levice státní zástupci zatýkají podezřelé? Není to spíš tak, že naším opozičně-smluvním bordelem začínají nesměle prosvítat náznaky normálnosti? Ale chápu, že tomuhle konceptu asi příliš nerozumíte.
0 0
možnosti
JMK

Judr. Marek Kalina

9. 10. 2012 11:27
A čirou nájhodou po letech
A čirou nájhodou po letech nočním dramatickým zásahem opřed SaSaZu 34 dny před volbami. Hahaha...
0 0
možnosti
JMK

Judr. Marek Kalina

9. 10. 2012 11:22
Informace o Dalíkových příjmech
...protože se tady objevuje spousta nesmyslů o majetku, který Dalík /ne/může mít, tak jsem se ptal a získal mj. tyto informace: Dalík na svůj živnosťák od r. 2006-2009 získal mj. poradenské zakázky následující:JT - 60 mio., EOP - 25 mio., Agel - 40 mio., RWE - 10 mio., SSŽ - 35 mio., Strabach - 40 mio., Omnipol - 75 mio. atd.. Takže řeči o tom, že si nemůže koupit nějaká umělecká díla jsou mimo. A zakázek měl jistě víc... Nemohu to samozřejmě nijak doložit, ale odpovídá to víceméně tomu, co jsem slýchával i dříve...
0 0
možnosti
IL
Pane doktore, odkud máte tyto
Pane doktore, odkud máte tyto informace?
0 0
možnosti
P

Petr.Brambora

9. 10. 2012 9:25
Alespoň z toho, co bylo dříve
Alespoň z toho, co bylo dříve napsáno, musím konstatovat, že jako obchodník a vyjednavač není pan Dalík zkušená osoba a pokud jednal z pověření pana Bartáka či dokonce pana Topolánka, tyto osoby ho poněkud přecenily. Ono totiž i uplácení, aby se dalo skrýt pod termín lobbing, je náročná obchodní operace. Přijít na jednání, kde je vše připravené zcela jinými osobami a na chodbě nenápadně žádat protřelé vyjednavače o "provizi" nejspíš pro nějakou podivnou offshorovku, je trapné a přinejmenším nelogické. Že se jednalo o žádost o úplatek, muselo být pracovníkům společnosti Steyr jasné, a jejich přijetí takové operace nemohlo být automatické, neboť společnosti ovládané akcionáři z USA mají s legalizací tajemných převodů peněz potíže. Provizi si zasluhuje jen ten, kde obchodní příležitost vytvoří a obchod dotáhne do zdárného konce (nikoli ten, kdo si sedne bez jakéhokoli důvodu na někým jiným připravené vrcholné a nejspíše i utajované jednání a pak na obchodu parazituje). Když si vezmeme obvinění v Rakousku lobbisty Mensdorffa-Pouilly, je zřejmé, že u významných veřejných zakázek zejména na Východě je role lobbisty-úplatkáře nevyhnutelná, neboť bez korupce by nedošlo k obchodu. Mensdorff-Pouilly je dle všeho opravdová třída ve zbrojním lobbingu, ale v případě jeho zaváhání se musíme ptát, co je to vlastně lobbing? Lobbing je profesionální prosazování něčích zájmů. Takže lobbistu si najímá ten, kdo chce své zájmy prosadit kvalifikovanou osobou vybavenou argumentační přesvědčivostí a konexemi a za to ji platí. V případě pana Dalíka to vypadá tak, že si ho "najal" ministr Barták (neboť jeho přítomnost na jednání musel zdůvodnit společnosti Steyr a musel s ní sám souhlasit) k prosazení svých (nejspíš osobních) zájmů, ale platit za jeho "služby" měla protistrana! Pokud policie nemá podstatnější důkazy, jeví se mi Dalíkovo obvinění přes výše uvedené jako sousto pro advokáty. Nejspíš v obraně budou debatovat o rozostřeném chápání lobbingu u nás, o snahách politicky zdiskreditovat bývalého předsedu vlády, zkrátka za pomluvu apod. Označení takové činnosti za pokus podvodu není v ČR novinkou; obranou proti tvrzení, že nemohl za peníze nabízenou službu poskytnout, čímž se pan Dalík dopustil pokusu podvodu na spol. Steyr, může být to, že ji poskytnout mohl a třeba i poskytl, což by mohlo změnit kvalifikaci na uplácení. Zdánlivě chytré. Ovšem z obvinění policie vyplývá, že nedošlo k dokonání trestného činu, nebo nejsou důkazy o zaplacení "provize". Debaty tudíž mohou být zcela teoretické. Doufám, že z toho nebude další blamáž. Obrana bude chytrá a důsledná.
0 0
možnosti
Foto
opravdu perfektní analýza
Vaše příspěvky jsou  perfektní, argumentačně podložené,nikoho neurážíte, jdete přímo k jádru věci,  klobouk dolů.... Rád čtu vaše příspěvky....
0 0
možnosti
MH

Martin Hájek1

9. 10. 2012 9:25
50. léta?
"Avšak nálada veřejnosti, politická situace a společenská objednávka jsou takové, že když soudce kývne na vazbu i v tomto případě, nikdo se divit nebude..."Pane šéfredaktere, pevně věřím, že soudce nerozhoduje o vazbě podle nálady veřejnosti, politické situace ani společenské objednávky. Pokud bych měl brát Vaše slova vážně, musel bych okamžitě emigrovat, protože to, co popisujete, je obraz justice 50. let. Jakkoli dnešní stav není ideální, tak pořád věřím, že tak daleko ještě nejsme. Soudce, který nedokáže ustát náladu veřejnosti, by měl okamžitě odevzdat talár, protože nemá na svém místě co pohledávat. Naštěstí média, jakkoli jsou velmi mocná, v tomto státě ještě o vazbě nerozhodují.S pozdravemMartin Hájek
0 0
možnosti
JMK

Judr. Marek Kalina

9. 10. 2012 11:24
A pak jsou tu tací, kteří
A pak jsou tu tací, kteří nálady veřejnosti používají jako beranislo pro své mocenské ambice, viz. právě ona Bradáčová, to je úplně typický případ...
0 0
možnosti
IL
Souhlas, zlepšuje se to.
Souhlas, zlepšuje se to. Představte si, jaká by byla situace v zemi, kdyby paní Bradáčová šéfovala VSZ třeba od roku 2000...
0 0
možnosti
M

Mw

9. 10. 2012 10:28
To uvidíme za dva roky...
Policejní stát?
0 0
možnosti
SM

S. Marková

9. 10. 2012 8:49
Ano,pane Léko,
možná naivně,ale v to doufám, že policie a státní zastupitelství, se KONEČNĚ, stanou nezávislými.
0 0
možnosti
IL
Nevím, zda zatčení Dalíka
Nevím, zda zatčení Dalíka souvisí s volbami, spíše si myslím, že jelikož šlo o mezinárodní spolupráce mezi policejními orgány, zatčení museli uskutečnit, aby naši spolupracovníci v Rakousku nemysleli, že se může opakovat situace kolem vyšetřování MUS.
0 0
možnosti
JMK

Judr. Marek Kalina

9. 10. 2012 8:31
A VY si fakt naivně myslíte,
A VY si fakt naivně myslíte, že Bradáčová na okolnost blížících se voleb zřetel nebrala??? Hahaha...
0 0
možnosti
SM

S. Marková

9. 10. 2012 8:31
Proboha,
proč by měla policie  brát ohled na nějaké volby?Vždycky bude před nějakými volbami.Policie má konat bez ohledu na cokoliv.Nejdřív lidé křičí,že policie nekoná,a když koná,tak zase špatně?Pane Léko ,vaše články bývají hodně dobré,a tentokrát je to mimo terč.A obhájci?Ti se budou vymlouvat kdykoliv na cokoliv,v popisu jejich práce je zkoušet vše, co by mohlo pomoci jejich klientům, a jim tudíž k větším ziskům.
0 0
možnosti
JMK

Judr. Marek Kalina

9. 10. 2012 8:30
Ať je společenská objednávka
Ať je společenská objednávka jakákoli a vzikla z jakýchkoli důvodů - tak na ni soudy NESMÍ reagovat. O žádném politickém rozhodování nemáme důkazy, ačkoli tak některé rozsudky vypadají. Namátkou bych uvedl soudce Cepla ml. v případě tzv. justiční mafie. Důlažité ale je, aby bylo rozhodováno čistě dle zákona a ne dle toho, co si přeje ulice, ať už se stalo cokoli. To je pak ta totalita. A skušný a rozumný člověk se k extrémismu nepřikloní prostě nikdy, i kdyby byla fíčka desetinásobná...
0 0
možnosti
SM

S. Marková

9. 10. 2012 8:45
Soudruhu Kalino,
a proč zase ve své odpovědi řešíte POUZE společenskou objednávku a o politické ani slovíčko?Znamená to snad,že na společenskou objednávku soudy NESMÍ reagovat,ale na politickou MOHOU?To pak není totalita?A lidé mají tendenci sahat k extrémismu vždy,když něco přestává fungovat.Obávám se,že rozum a slušnost v tomto hrají až druhou ligu.A nevykazuje už náhodou  dnešní situace prvky extrémismu.kdy nejdříve politici vytvořili stav,kdy jim soudy a státní zastupitelství šly na ruku tak dlouho,až se ta situace možná převrátí v opak?
0 0
možnosti