Projekt Živá nádraží je založen na investici soukromých firem, které na oplátku dostanou objekt do dlouhodobého pronájmu. Ve velkých pražských stanicích navíc developeři chystají výstavbu nových obchodních a administrativních center, což je příklad „Masaryčky“ nebo Smíchova.
Podle Matzenauera jsou však smlouvy s partnery chybně nastaveny, neboť jejich plnění začíná až v okamžiku schválení územního plánu. Ten prý zatím není ani pro Masarykovo nádraží, ani pro nádraží Smíchov a Žižkov. Dráhy by proto chtěly smlouvy změnit, potřebují ale souhlas partnerů.
„Ty projekty stojí a to mi vadí. Já jim říkám, vaše developerské projekty jsou sice prima, ale mě až tolik nezajímají. Já potřebuji opravit nádraží,“ řekl Matzenauer. Do projektu Živá nádraží dráhy zařadily zhruba dvacítku stanic, vesměs neúspěšně. „Ten projekt se ukazuje jako nerealizovatelný, nedaří se najít nájemce. Například v Prostějově, což je relativně velké město, se právě zavírá obchod s květinami, protože mají měsíční tržbu 2000 korun,“ uzavřel náměstek.