Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Změny v MHD: periferie protestují, centrum projedete rychleji

Česko

  7:30
PRAHA - Začátek pracovního týdne a zároveň nového školního roku ozkoušel změny v pražské MHD. I když se doprava nehroutí, druhý den s novým jízdním řádem přináší stále více problémů zejména v okrajových oblastech Prahy. Centrem se ale jezdí rychleji.

Studenti zkoumají, jak se dostat do školy. foto: Šárka Kabátová, Lidovky.cz

Se změnami se těžko smiřují obyvatelé okrajových pražských čtvrtí. „Košíře na kopci úplně odřízli. Trasu autobusu 123 ukončili pod kopcem a je nutný přestup na tramvaj, autobus 130 na druhé straně kopce zrušili. Prý je nahrazen jinými dvěma autobusy, ale to je lež, na Anděl, kam jezdilo č. 130, z nich nejede ani jeden,“ popisuje situaci na Praze 5 Václav Jahůdka.

Potíže se zrušenou 218

Podobný problém mají i obyvatelé libockého a ruzyňského sídliště. Dříve se k metru dostali rychle linkou 218, ta je teď ale zrušena.

O změnách v pražské dopravě čtěte více zde:

„Autobus nyní jede jen do poloviny původní trasy - na nádraží Veleslavín, kde musíme přebíhat silnici a čekat až přijede plná tramvaj. Doba se prodloužila o dalších 10 min. Žádná výhoda, jen binec,“ říká Daniela Pražanová.

„Ze sídliště Na Dědině jezdí nevidomí, matky s kočárky, staří lidé a všichni budou přebíhat jen kvůli rozmaru někoho z Ropidu. Pracujícím se ranní cesta do zaměstnání neúnosně prodlužuje. Tuhle změnu mohl vymyslet jen někdo, kdo to tu nikdy neviděl,“ rozčiluje se a přidávají se k ní další obyvatelé této oblasti. „Víte, že jsme dnes místo běžných 12 minut dorazily na metro A s přestupem až za půl hodiny? A to jsme jely po deváté hodině,“ podotýkají čtenářky serveru Lidovky.cz.

Problémem zůstávají také přeplněné vozy v ranní špičce. Člověk se jim dříve mohl vyhnout, po nastolení změn v jízdním řádu je ale dřívější cesta do práce zbytečná. „Viděl někdo z radních ty přeplněné autobusy, které jezdí před sedmou hodinou? Dnešní metrobus 136 byl tak přeplněný, že do něj nešlo ani nastoupit a to se za rok a půl, co jím jezdím nestalo,“ napsal serveru Lidovky.cz Jiří Dušek.

Přes centrum rychleji

Cesta přes pražské centrum je oproti tomu podle některých čtenářů lepší. Na hlavních spojích jsou intervaly kratší, cestující tedy nemusí dlouho čekat na zastávkách. „Jela jsem sice s mnoha přestupy, ale tramvaje jezdily rychle za sebou a byla jsem všude rychleji, než dříve,“ pochvaluje cestu městem Lenka Baštová. Kladně hodnotí i prodloužení linky 193. Ta nyní z Vršovic jezdí až na Šeberák. „Můj syn tam jezdíval složitě s přestupy a mnoha komplikacemi,“ dodává.

Žádné chyby, jen platí výlukové řády

Martin Šubrt nás upozornil, že v informačních materiálech nejsou chyby, pouze na některých místech ještě platí výlukový jízdní řád. Například ulice Korunní je uzavřena až do 12.9., a proto tramvaje č. 4, 10 a 16 jezdí jinudy, než je uvedeno v novém jízdním řádu.
Otázkou je, jestli ale tyto nové trasy budou dobré. „Jsem zvědav, jak budou na sebe navazovat spoje v úseku Palmovka - Vozovna Strašnice, až bude výluka ukončena,“ přemýšlí čtenář serveru Lidovky.cz. „Pokud budou navazovat jako při červnové výluce- že jsem na navazující spoj čekal 10 minut a kvůli tomu jsem strávil na Černém Mostě dalších 30 minut čekáním na autobus- pak silně uvažuji o tom, že místo využití MHD budu využívat individuální dopravu a budu se tak z donucení podílet na již tak nevalné kvalitě ovzduší v hlavním městě.“

Autor: