Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

ZVĚŘINA: Rozhodně nic. Školství si neporadí ani se strategickým plánováním

Rámcové vzdělávací programy, tedy něco, co bychom mohli vzdáleně přirovnat k hodně volným školním osnovám, by se měly změnit. Ministerstvo školství si je vědomo toho, že technologie i požadavky okolního světa na vzdělávání se za patnáct let od vzniku rámcových programů změnily, a tak ministr Plaga mluvil už loni o „provzdušnění“ těchto programů. Nejnovější práce na tomto provzdušňování však byly aktuálně zastaveny, a to až do doby, než bude vyjasněn obsah Strategie 2030. Tato strategie by měla navázat na strategii, která platí do roku 2020.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

3. 7. 2019 23:28

Neohrnujte nos nad ucnaky a praktickym skolstvim!

Pak se divite, ze hajzlbabu dela brigadnice sociolozka a instalater prijde za 1/2 roku z ukrajiny.

0 0
možnosti

1. 7. 2019 13:43

Ze škol, kam jsem chodil cca 2 let, jsem si přinesl jen jednu dovednost, díky níž jsem vystudoval při zaměstnání VŠ a to je psaní na stroji na slepo a všemi deseti prsty. Mohu všem doporučit. Dnes asi na PC, ale princip je stejný.

0 0
možnosti

A. Stiess

2. 7. 2019 13:42

Fakt, že jste vystudoval díky psaní naslepo - to o Vás dost vypovídá. To lze i pochopit filosofickou hloubku Vašeho příspěvku.

Ještě číst, kdyby Vás naučili.

0 0
možnosti

M. Konečný 513

1. 7. 2019 12:18

Takže až do roku 30 několik dalších generací bude biflovat okoličnaté rostliny, dílo Karlíny Světlé a dalších tisíc zbytečností, které už za čtvrt roku zapomenou, a které by si v případě potřeby našly na internetu.

Místo toho, aby je škola naučila přemýšlet, logicky uvažovat, třídit data a pracovat samostatně.

Úředníci z C und K ministerstva školství na to, aby se nic neměnilo, dohlédnou.

0 0
možnosti

J. Jurax

8. 7. 2019 15:22

Ehm ... abyste mohl hledat na internetu, musíte mít nemalé penzum nabiflovanych znalostí. Abyste byl schopen si vůbec uvědomit, co nevíte a tudíž máte hledat.

A abyste mohl přemýšlet, logicky uvažovat, třídit data a pracovat samostatně, musíte mít rovněž hodně nabiflováno, abyste měl vůbec nad čím přemýšlet. Musíte mít nabiflovánu logiku a vědět, jak data třídit. A musíte mít trénovanou paměť, aby se v ní nějaké informace udržely. Paměť se trénuje mj. i biflováním.

Prázdná, vědomostí bez jejich nabiflování prostá, byť i geniální hlava po usilovném přemýšlení vymyslí nanejvýš trakař.

0 0
možnosti

1. 7. 2019 11:55

Jako laik jsem si případný pokrok v českém školství a jeho rámcových programech zredukoval na změnu velevýznamnosti větného rozboru a rozlišování desítky druhů vedlejších vět, jejichž zvládnutí je klíčovou podmínkou přístupu k vyššímu vzdělání a rozhoduje o osudu možných nových Heyrovských či Wichterlů. Můžu ministerstvo ubezpečit, že za 45 let praxe v nejrůznějších pozicích jsem schopnost rozlišit vedlejší větu účelovou od podmínkové nevyužil ani jednou.

0 0
možnosti

J. Jurax

8. 7. 2019 15:28

No jo, aspoň jste si na tom vytrénoval hlavu a vytříbil logické myšlení. To jste jistě v praxi využil.

Ale mohu Vás ubezpečit, že já jsem schopnost rozlišit vedlejší větu účelovou od podmínkové již dávno ztratil, měl-li jsem ji kdy vůbec. U maturity se mně na to neptali ... :-)

0 0
možnosti