Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

„Zvracející dívka“ bojuje proti bulimii a anorexii

Česko

PRAHA Sociální kampaně využívají většinou ostřejší reklamní arzenál než běžné kampaně komerčních značek. Jejich úkolem je totiž i s minimem prostředků vyburcovat veřejnou pozornost. Stejnou cestu volí aktuální kampaň občanského sdružení Anabell, které pomáhá osobám s poruchami příjmu potravy.

Společnost Mather Communications, patřící do komunikační skupiny Mather, připravila pro toto sdružení kampaň, jejímž cílem je upozornit veřejnost na telefonickou krizovou pomoc, Linku Anabell. Tu by měly využívat především dívky s mentální bulimií nebo anorexií, případně lidé z jejich okolí.

Tisková kampaň se sloganem „Pomozte nám, potřebují zachránit samy před sebou“ se objeví během dubna v denním tisku a v časopisech věnujících se životnímu stylu. Autorem jejího kreativního řešení je kreativní ředitel Mather Communications Jiří Langpaul. „Tiskový inzerát využívá alarmující fotografie mladé dívky v nelichotivé pozici typické pro poruchy příjmu potravy. Ruka v ústech zároveň symbolizuje pistoli jako prostředek vlastní záhuby. Texty shrnují v několika krátkých větách závažnost problému anorexie a bulimie mezi dívkami,“ říká Langpaul.

Snímek zvracející dívky pořídil reklamní fotograf Goran Tačevski, který s občanským sdružením Anabell spolupracuje dlouhodobě – fotografoval mimo jiné obálku loňského listopadového čísla časopisu Marie Claire, které vznikalo ve spolupráci s tímto sdružením a věnovalo se právě poruchám příjmu potravy. „O mentální anorexii a bulimii je třeba hovořit a naším cílem je vyvolat diskusi, která by napomohla i prevenci těchto problémů,“ řekla tehdy šéfredaktorka časopisu Lenka Bullová.

Autor: