Diskuze
Drahé taxi je podle soudu v pořádku
Děkujeme za pochopení.
Pink Panther
To je ale trh!
Vážení, vůbec nemiluji pražské taxikáře a naštěstí jejich služeb nemohu využívat. S rozhodnutím soudu naprosto souhlasím, protože jste všichni v Praze volili před lety Klause a ten to přeci jasně říkal. Taxikář se chová tržně, takže pokud veze někoho po centru Prahy za 3 Eura/km, tak je to O.K. Jestliže veze někoho za 3Eura/km z letiště, pak je to už balík, který má na svědomí Magistrát Matičky Prahy, neboť měl dvacet let na to, aby na letiště nejezdila socka v podobě opráskaných autobusů, ale vlak, který je podstatně luxusnější než letadlo. Ten by samozřejmě vzal taxikářům rita. Místo toho vymýšlí ptákoviny jak tam zavést druhou socku - Metro za 50 let a za 50 miliard.
IDOL
DŘÍV BUDE V PRAZE TŘETÍ OLYMPIÁDA A VYSLOUŽILÝ AUTODROM F1, NEŽ .........
........ SERIOZNĚ FUNGUJÍCÍ TAXISLUŽBA
PS ...... ALE MÁME V PRAZE PRIMÁTORA, KTERÝ SE NECHAL VYNÉST NA ČOMOLUNGMU
Pisatel
Takových "průlomových" průse.ových rozsudků už jsme se dočkali mnoha
a za vedení současným nečinným, jen blafajícím, ministrem spravedlnosti, se jistě ještě dočkáme... Podvodníci a zloději vpřed k zářným zítřkům
Jap
I NA SOUDU MOHOU SEDET DEBILOVE
1/ Jestlize soud uznava pravo prazske radnice regulovat soukromnikum, za kolik mohou pronajimat byty, proc stejny soud neuznava pravo stejne radnice regulovat cenu taxisluzby ve meste.
2/ Pokud soud dovoli taxikarum vlastni cenovou tvorbu, musi mestska sprava take zrusit v teto oblasti vsechny monopoly, jako omezovani poctu vydanych licenci na taxisluzbu v Praze a musi tedy plne podporovat konkurenci, jako je neomezene bezproblemove a bezuplatkove vydavani novych licenci jednotlivcum a firmam, umoznovat cinnost novych dispecerskych firem a sledovat, ze je konkurence ferova, a sledovat, ze taxikari dorzuji bezpecnostni predpisy, ze nemaji neprimereny pocet prestupku, ze maji odpovidajici pojisteni a ze znaji mesto. A za hrube porusovani vyhlasek, nezapinani taxametru, nedodrzovani trasy, davat vysoke pokuty odebirat taxilicenci a stihat vezenim taxisluzbu bez licence.
3/ Je uplna hovadina na jedne strane dovolit taxikari jeho vlastni libovolnou cenu a zaroven omezovat pristup zajemcu k novym licencim. Takovy postup soudu a radnice prakticky znamena doruceni hlavy zakaznika na stribrnem podnosu podvodnickym taxikarum .
4/ Rodice tech debilu na soudu, pokud jeste ziji, by meli zadat nahradu od skol kde jejich ratolesti dostaly diplom, hlavne vraceni uplatku spojenych se studiem prava jejich ratolesti, protoze dostat takove debily na studium prava nebylo lacine ani za komunistu. A ministerstvo vnitra by se melo nenapadne poohlednout, jestli v tomto pripade neslo o nejaky uplatek, Toto je proste neuveritelne
Anthony
Re: I NA SOUDU MOHOU SEDET DEBILOVE
Dovolit taxikari jeho vlastni libovolnou cenu v zemi kde se tradicne krade a podvadi je nerozvazne. Neco jineho by bylo kdyby taxikar byl na priklad Anglican , ale cech ?
KFP
Kartel
IMHO by se měla regulovaná cena zrušit - znamená to akorát dvě věci:
1) všichni taxikáři jezdí plusmínus za regulovanou cenu, aniž by je mohl kdokoliv nařknout z kartelu. Přitom v okolních hlavních městech (Bratislava, Varšava, Budapešť) jsou ceny taxíků na výrazně nižší úrovni (například Varšava - běžně platím 2 PLN, tedy něco přes 14 Kč za kilometr). V případě neregulované ceny by bylo snazší takové chování prokázat resp. z kartelu vystoupit (obávám se, že taxikář, který by dneska jezdil za výrazně míň peněz, by si brzo musel volat sanitku).
2) Cestující dneska spoléhají na to, že se nemusí o cenu starat a pak se akorát diví, že jim někdo účtuje více než čekali. Takhle by se chovali zodpovědněji a důvodů pro regulaci by tak ubylo.
Chytrakzhospody
Chtělo by to asi dvě licence
Ta první by byla pro taxikáře, co ji maj od Béma a ti by jezdili podle instrukcí úředníků. Ta druhá by byla od normálního živnosťáku a ti by jezdili dle svého. Chtělo by to dvoje štafly o označení pekáčů tak, aby to bylo na první pohled patrné, kdo je kdo.
Ach jo (bls1)
Označení TAXI
Ať si jezdí za jakou chtějí cenu, ale ne pod licencovanou živností TAXI. Takhle by to mohlo pokračovat do stavu, že i v MHD budou cedulky za kolik který vůz jede. Právně by to bylo podle soudu v pořádku.
Stredocech
A ještě - v Británii, vlasti ekonomického liberalismu jsou
v Londýně taxíky speciálně regulované, včetně jednotného typu vozu.
MLOK1
MOŽNÁ BY BYLO ŘEŠENÍM
Hned na letištích a nádražích umistit výrazné cedule s upozorněním, že obvyklá cena taxi je tolik a tolik, ale že si některý taxikář může účtovat i více. Snad také i plánek, kde stojí levní a kde drazí taxíkové. Pak už by bylo pouze na ctěném a informovaném p.t. zákazníkovi, který taxik by si sám vybral.
No a teď vám milé děti povím ještě tu pohádku o karkulce.
El Suizo
Re: MOŽNÁ BY BYLO ŘEŠENÍM
Anebo rovnou zaridit 'Prepaid Taxi Booth', jak to maji v Delhi:
http://www.delhitrafficpolice.nic.in/prepaid-booths.htm" target="_blank" rel="nofollow">http://www.delhitrafficpolice.nic.in/prepaid-booths.htm
A take v jinych mestech, ve kterych je to nutne: Bogota, Sao Paulo, Tegicigalpa...
Kanuk
Okrádání taxikáři.
Myslím, že jádro pudla je v tom, že si taxikáři buď vůbec nespustili taxametr, nebo nastavili taxametr na neoprávněně vysokou sazbu. Jestliže dotyčný měl sazbu vyznačenou na dveřích a taxametr na tuto sazbu nastaven, tak snad bylo vše v pořádku. Je ovšem otázka, jak to, že měl taxametr nastavený na tak vysokou sazbu? To si taxikáři mohou nastavit taxametr na libovolnou sazbu sami? Vždyť taxametry bývaly plombované. Ale to už je dávno.