Pátek 26. dubna 2024, svátek má Oto
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Na Slovensku zemřelo i druhé oddělené dvojče

V bratislavské nemocnici zemřelo i druhé z oddělených siamských dvojčat. Malý Michal měl problémy s trávením, nefungovalo mu tenké střevo. Slovenští lékaři provedli náročnou operaci v září, Michalův bratr Marek zemřel několik dní po zákroku.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Enki

10. 11. 2007 22:50
Správně nebo špatně?

Jak můžete říct, co kdo měl udělat, že to a to je správně? Co je správné a co špatné je velmi subjektivní. Každý vnímá špatné a dobré jinak. Každý má na to jiný názor. Oni to prostě viděli takhle tak to tak udělali. Podle některých dobře podle některých špatně. Já je nehodlám soudit, a ani nikoho jiného. A proč taky? Soudit někoho za jiné názory? Můžeme si tisíckrát představovat, jak se zachováme v té které životní situaci, ale dokud nepřijde a my ji neprožijeme, tak to nevíme. Jen si myslíme, že bychom udělali to a to. Ti manželé doufali, že jejich děti přežijí. Nevím co bych dělal já. Nevím jaké to je v sobě nosit nový život. A nevím jaké to je dozvědět se, že s tím novým životem je něco v nepořádku. Chtěl bych ho, nechtěl? A co partnerka? Co by bylo s námi, jací bychom k sobě byli? A co náš pohled na svět, naše víra? Myslím, že každý nějakým způsobem věří, včetně těch co nevěří - to je také druh víry.

Na církev mám podobné názory jaké tu zazněly. Chce mít nad lidmi moc a říkat jim, co mají dělat a co si mají myslet a nelíbí se jí, když někdo myslí samostatně.

0 0
možnosti

aleska

10. 11. 2007 23:03
Re: Správně nebo špatně?

Napsal jsi to krásně, Enki. VV

0 0
možnosti

Cilka

10. 11. 2007 22:44
Chuďátka,museli trpět tak dlouho

Kdyby si ta matka nechala  potrat udělat včas, nemusela ta děťátka tolik trpět.Stejně to nebylo nadějné, že by ty děti přežily. a byly životaschopné.Také jsem proti potratům ale ne za každou cenu.

0 0
možnosti

Jan

10. 11. 2007 22:20
Dvě roviny této smutné události

První rovina je nezodpovědnost rodičů. Rodiče měli přistoupit na umělé přerušení těhotenství. Zde se jedná o případ, kdy potrat by byl jedinou správnou volbou. Ostatní volby přinesly jen trápení miminek, rodiny a lékařů. O velkých finančních nákladech je zbytečné se rozepisovat. Použité prostředky mohly být použity na jiné projekty pro děti.

Druhou rovinou je zmiňované náboženství. Rodiče se rozhodli rodinu založit,nejednalo se následek nahodilého sexu. Církev by měla přistoupit na potraty za určitých okolností. Přispělo by to k modernizaci církve a větší otevřenosti. V tomto směru liberálnější přístup plně podporuji.

0 0
možnosti

Hanibal

11. 11. 2007 8:59
Re: Dvě roviny této smutné události

Naprosto souhlasím s tvým názorem. Kdybych si jako rodič představil to budoucí trápení a hrůzu pro narozené děti, nemohlo by mě od potratu odradit žádné náboženství ba právě naopak. Já sám jsem se bez pohnutí nemohl podívat na uveřejněné fotografie zejména druhého z dětí, který již měl otevřené oči a myslím si že nesmírně trpěl. To si myslím že svému dítěti by neměl připravit nikdo z rodičů a nějaká výmluva na křesťanské založení je hrozná.

0 0
možnosti

Michal

10. 11. 2007 15:33
jistě soustrast, jakkoliv

(což není pro truchlící rodiče) je to důvod brát mateřství vážně, nejen jako důsledek zábavného sexu, jde tedy o osobní zdraví např. s minimalizací nikotinu, vyloučení cizorodých látek včetně antikoncepčních hormonů jejichž dosah nebude nikdy spolehlivě diagnostikován, protože každý organismus je individuelní a reaguje osobitě atd...

pokud člověk udělá co je v jeho silách, může klidněji přijmout i podobná neštěstí, není decimován vlastním pocitem třeba málo vědomým vlastní viny

0 0
možnosti

McDonald

10. 11. 2007 18:33
Re: jistě soustrast, jakkoliv

Jste zruda, na cizim nestesti, za ktere navic je jeste velkou mirou zodpovedna cirkev si hrejete svou nabozenskou polivcicku. Nejprve slusny zacatek jak je nam lito a pak hned jdeme na to, zotrocit lidi, nejlepe zakazat sex a kdyz tak jen pro mnozeni. Hnus!!! Brrr, o takoveho bych si ani kolo neoprel.

0 0
možnosti

tf

10. 11. 2007 14:58
škoda, že to skončilo špatně

Možná, že je to pro něj lepší. Na Novinkách je jeho fotka a opravdu tam vypadá, že ho to po operaci bolí. Je to ale  jen můj subjektivní dojem

0 0
možnosti

MK

10. 11. 2007 14:03
Je mi to lito

Od zacatku jsem doufala, ze to prezijou. No, to asi vsichni;-(.

casto jsem premyslela, co bych udelala na miste matky. O to vice, ze mam jen o 2 mesice starsiho chlapecka. Jsem hrozne rada, ze jsem takove rozhodnti nemusela udelat. Kdyby mi v 9 tydnu tehotenstvi rekli, ze mam siamska dvojcata, byla by to katastrofa, ale nevahala bych s potratem. Ted uz bych snad byla z te tragedie venku mohla mit dalsi a s velkou pravdepodobnosti zdrave dite. Nikdo nema pravo vystavovat sve deti takovamu utrpeni-ani kuli sve vire. Jde mi z toho mraz po zadech-v zajmu nabozenske moralky se z lidi stavaji moralni zrudy...

0 0
možnosti

stowaway

10. 11. 2007 14:10
Re: Je mi to lito

Tak s tímhle opravdu jen souhlasím - jenže vaše myšlení není deformováno vírou...a kdoví, co se děje v hlavě tak silně věřící ženy, za jakou se matka považuje - s logikou to určitě nemá nic společného...Pokud to konzultovala s knězem, jak to katolíci dělávají, divím se, že ji neusměrnil k potratu - nebo postoj církve u nás / na Slovensku / k potratům je stejně nesmlouvavý jako v Polsku ?

0 0
možnosti

Dakota

10. 11. 2007 13:14
A vtom je rozdil.

katolicka zena bude doufat v zazrak a bude do posledniho okamziku bojovat o zivot jejich deti a  muslimska zena da pod kabat svym detem vybusninu a posadi je do autobusu.A bude doufat,ze po smrti jeji dedi dostanou 70 pannen.

0 0
možnosti

m

10. 11. 2007 14:23
Re: A vtom je rozdil.

Upadls´ na hlavu, ne?

0 0
možnosti

K.L.

10. 11. 2007 12:34
Raději vlastní spása než láska k bližnímu

Nějak mám čím dál větší pocit, že katolíkům jde často spíš o jejich vlastní spásu než o bližního. Ta paní se nechtěla dopustit hříchu, a tak raději porodila děti s těžkou anomálií a nechala dvě malá nevinná stvoření trpět. Je to všechno složité a smutné, ale přesto mám pocit, že šlo o zbytečné trápení, na kterém může získat tak maximálně lékařská věda.

0 0
možnosti

aleska

10. 11. 2007 11:17
Ukvapené soudy

Zatím tu neslyším žádný vyloženě ženský hlas, "b" a "m" prominou, jeslti se jedná o dámy. Napadá se tu zodpovědnost matky, silná víra a zbytečná práce lékařů, ale zapomínáte na citový rozměr celé záležitosti. Věřte mi, že není vůbec jednoduché rozhodnout se pro potrat a kromě toho ona dozajista věřila, že celá věc skončí dobře. Kdyby šla na potrat vzdala by to předem a vždycky by si už vyčítala, že by třeba ty děti přežily. Jde o hodně citlivou věc a neměli byste ji tak šmahem soudit.

0 0
možnosti

stowaway

10. 11. 2007 11:25
Re: Ukvapené soudy

Nemohla věřit v to, že to skončí dobře, když už od počátku těhoteství znala všechno - problematika siamských dvojčat je poměrně slušně zmapována.Jediné omluvitelné, co mě napadá, že jako silně věřící věřila v zázrak - kruté probuzení...

0 0
možnosti

m

10. 11. 2007 10:19
víra

Myslím, že celá ta smutná věc ukazuje mimo jiné na to, že systém náboženských a morálních hodnot starý víc dvě tisíciletí, kterým křesťanství je, moderní době přestává vyhovovat (narážím samozřejmě na silně věřící matku těch dětí).

0 0
možnosti

Faust

10. 11. 2007 10:28
Re: víra

Ono ví už i mnoho křesťanů. Sám Jan Pavel II. se pokládal za jednoho z posledních papežů.

0 0
možnosti